درمان پیر چشمی تا کبد چرب با آب هویج!

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوردن هویج برای میان وعده یک انتخاب مناسب با فیبر بالا است که باعث می‌شود در طول روز انرژی لازم به بدن برسد، نوشیدن آب هویج بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب را به بدن می‌رساند.
آب هویج

آب هویج منبع غنی از پتاسیم، ویتامین C و A است که در بهبود سلامت چشم‌ها و تامین ویتامین‌های بدن کمک بسیاری می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید.

ارزش غذایی بالا دارد

آنتی اکسیدان‌ها با مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. کاروتنوئید اصلی در هویج بتا کاروتن است که مسئول رنگ نارنجی هویج است. بدن آن را به ویتامین آنتی اکسیدان A تبدیل می‌کند.

۲۵۰ میلی گرم آب هویج شامل:

الف) ۹۶ کالری

ب) ۲ گرم پروتئین

پ) کمتر از ۱ گرم چربی

ت) ۹ گرم کربوهیدرات

ث) ۲ گرم فیبر

ج) ویتامین آ، سی و پتاسیم به میزان قابل توجه

به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند

هویج حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی، مانند ویتامینA است که به سلامت چشم کمک بسیاری می‌کند. هویج یک منبع عالی از لوتین و زیکسانسین است که چشم را از آسیب نور، محافظت می‌کند. مصرف مواد غذایی بالا از لوتین و زیکسانسین ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی را کاهش دهد.

قدرت سیستم ایمنی بدن 

هر دو ویتامین A و C موجود در آب هویج به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند و سلول‌های ایمنی را از آسیب رادیکال آزاد محافظت می‌کنند. علاوه بر آن، هویج یک منبع غنی از ویتامین B۶ است که برای واکنش‌های ایمنی بسیار لازم است.

  •  ضد سرطان است

پلی استیلن, بتا کاروتن و لوتین از عصاره آب هویج ممکن است در برابر سلول‌های سرطان خون موثر عمل کنند. مطالعه لوله آزمایش نشان داد که مصرف عصاره آن تنها ظرف مدت ۷۲ ساعت منجر به مرگ سلول‌های سرطان خون و توقف چرخه رشد آن‌ها شد.

  • قند خون را کنترل می‌کند

نوشیدن مقدار کمی آب هویج به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند.

  •  سلامت پوست

وجود ویتامین B در هویج، موجب افزایش سلامت پوست می‌شود. یک فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب هویج ویتامین C مورد نیاز روزانه را فراهم می‌کند که به کلاژن‌سازی ختم می‌شود. این ترکیب فراوان‌ترین پروتئین فیبری در بدن است که قدرت کشش و استحکام به پوست می‌دهد.

  • بهبود عملکرد قلب

هویج برای محافظت در برابر فشار خون بالا و سکته مغزی بسیار مفید است. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آب هویج نیز به نفع عملکرد قلب است.

  • از کبد محافظت می‌کند

کاروتنوئیدها در آب هویج برای سلامت کبد کار می‌کند. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدها در برابر بیماری کبد چرب (غیر الکلی) بسیار مفید است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب  «محافظت از خود هنگامی که فردی به کرونا مبتلاست!»  مجله سلامتی دلتا را دنبال کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۳۸ ب٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۵۵ ب٫ظ

    • سارا امیرانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

      کاربر گرامی و فرهیخته مجله دلتا، از اینکه با ما همراهید سپاس گزاریم و برایتان یک دنیا شادی و سلامتی را از خدای مهربان آرزو می کنیم.

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۳۰ ب٫ظ

    • سارا امیرانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ق٫ظ

      کاربر گرامی و فرهیخته مجله دلتا، از اینکه با ما همراهید سپاس گزاریم و برایتان یک دنیا شادی و سلامتی را از خدای مهربان آرزو می کنیم.

      پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…