محافظت از خود هنگامی که فردی به کرونا مبتلاست!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمانی که فردی در خانه مبتلا به کرونا است، راه‌هایی برای محافظت از خود وجود دارد که در عین حال می‌توانید به بیمار خود نیز رسیدگی کنید.
فردی که به کرونا مبتلاست

زمانی که کسی که در خانه به ویروس کرونا مبتلا می‌شود تقریبا ۵۰ درصد اعضای خانواده در خطر عفونت قرار دارند. به منظور کمک و مراقبت از فرد دارای کرونا نباید خود را فراموش کنید. درحالی که به بیمار خود رسیدگی می‌کنید یا با او زندگی می‌کنید از خود نیز مراقبت کنید. با مطلب فردی که به کرونا مبتلاست همراه مجله دلتا باشید

  • تست دهید

اگر کسی در خانه شما جواب آزمایش مثبت کرونا دارد، در اسرع وقت شما هم تست دهید. حتی اگر منفی باشد، نمی‌توان گفت شما در امان هستید. متاسفانه ممکن است ویروس زیر سطح تشخیص باشد و جواب آزمایش منفی، کاذب باشد. اگر به هر دلیلی می‌خواهید آزمایش ندهید تا ۱۴ روز باید خود را قرنطینه کنید.

فردی که به کرونا مبتلاست تست

  • محدود کردن تماس

فرد مبتلا به کرونا باید به مدت حداقل ۱۴ روز از شروع علائم یا آزمایش مثبت قرنطینه شود و در موارد شدید طولانی‌تر باشد. اگر در فضای کوچکی قرار دارید، فرد مبتلا به کرونا را تا حد امکان از دیگران دور نگه دارید. اگر این فاصله رعایت شود و به کرونا مبتلا شوید به شدت فرد اولیه نیست و دوز کمی از این ویروس به بدن شما راه یافته است که سیستم ایمنی بدن به راحتی می‌تواند با آن مقابله کند. با این حال، هنوز هم می‌توانید از بیمار مراقبت کنید، اما تنها برای موارد ضروری وارد فضای متعلق به فرد بیمار شوید. برای مثال، هنگامی که برای فرد بیمار غذا می‌برید از گذراندن زمان طولانی در اتاق او پرهیز کنید.

  • پنجره‌ها را باز نگه دارید

برای بهبود تهویه در محل زندگی خود، پنجره‌ها را به اندازه قابل تحمل باز نگه دارید؛ حتی اگر مجبور بودید از وسایل گرمایشی استفاده کنید، پنچره‌ها را نبندید. این امر بسیار اهمیت دارد زیرا در داخل خانه ویروس می‌تواند در قطره‌های بسیار کوچک در هوا باقی بماند و به طور بالقوه دیگران را آلوده کند.

  • ماسک

بیش از پیش به استفاده ماسک اهمیت دهید. تمام افراد خانواده و از جمله بیمار باید ماسک را بسیار جدی بگیرند. استفاده از ماسک (تا حد امکان) در میان همه اعضای خانوار به ویژه فرد آلوده باید رعایت شود. ماسک‌ها به مهار عفونت‌های تنفسی از بینی و دهان فرد آلوده کمک می‌کند.

  • دست‌ها را بشویید و سطوح را ضدعفونی کنید

دست‌ها را اغلب با صابون و آب حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشویید، به خصوص پس از نزدیک بودن به فردی که بیمار است. اگر دسترسی مدام به آب و صابون ندارید از مواد ضدعفونی کننده‌ حاوی ۶۰ درصد الکل استفاده کنید. همچنین تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوح و اقلامی که لمس شدند، هر روز توصیه می‌شود مانند میزها، درها، سوییچ لامپ‌ها، دسته‌ها، دستگیره‌ها، توالت‌ها، سینک‌ها.

  • تغذیه سالم

با دکتر در مورد مصرف مکمل صحبت کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و اجتناب از افزایش وزن بسیار مهم است. به گزارش سی‌دی‌سی، بزرگسالانی که شرایط پزشکی خاصی دارند، با رژیم غذایی سالم به تسریع روند درمان خود کمک می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب  «عادت‌هایی که موجب کمردرد می‌شود»  مجله سلامتی دلتا را دنبال کنید.

۹ دیدگاه

  1. شبنم

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۰ ب٫ظ

    • سارا امیرانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

      کاربر گرامی و فرهیخته مجله دلتا، از اینکه با ما همراهید سپاس گزاریم و برایتان یک دنیا شادی و سلامتی را از خدای مهربان آرزو می کنیم.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۰ ب٫ظ

    • سارا امیرانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

      کاربر گرامی و فرهیخته مجله دلتا، از اینکه با ما همراهید سپاس گزاریم و برایتان یک دنیا شادی و سلامتی را از خدای مهربان آرزو می کنیم.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۱۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…