غار گلوی شیطان، مرموزترین غار جهان

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دهانه غار شکلی عجیب و خاص دارد که به اعتقاد بسیاری شبیه به دهان شیطان است و وقتی آرام آرام وارد غار می‌شوید انگار به سرزمینی مرموز وارد شده‌اید.
غار گلوی شیطان

در اعماق دره‌ای در رشته کوه‌های ردوپه کشور بلغارستان، یکی از اسرارآمیزترین و مرموزترین غارهای جهان قرار دارد، Devil’s Throat Cave غار گلوی شیطان. این غار از لحاظ زمین شناسی نسبتا جوان محسوب می شود و حدود ۱۷۵۰۰۰ سال قدمت دارد. اما چیزی که این غار را خاص کرده است سن و سال آن نیست. دلیل اسرارآمیز بودن غار گلوی شیطان موضوع دیگری است که در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به آن می‌پردازیم.

غار گلوی شیطان علاوه بر نام جالبی که دارد به دلیل ویژگی‌های خاص و اسرارآمیزش یکی از جاذبه های توریستی پرطرفدار برای گردشگران و همین طور مکانی ایده‌آل برای عکاسان محسوب می‌شود. روایتی جالب در اسطوره‌های باستان وجود دارد که ارتباط مستقیمی با این غار دارد.

غار گلوی شیطان بلغارستان

داستان غار گلوی شیطان

طبق افسانه اورفئوس پس از آنکه همسر محبوبش ائوردیکه فوت کرد به دنبال او به دنیای زیرین رفت تا او را دوباره به دنیا برگرداند. هادس مالک سرزمین مردگان بود و به یک شرط به اورفئوس اجازه داد که همسرش را دوباره به دنیای زندگان برگرداند: اورفئوس در کل مسیر حق ندارد به عقب برگردد و همسرش را نگاه کند! اما همان طور که می توان حدس زد در راه اورفئوس سوگندش را فراموش کرد و از ترس گم شدن ائوردیکه به عقب نگاه کرد. به این ترتیب، اورفئوس نتوانست همسرش را با خود به دنیای زندگان برگرداند و ائوردیکه برای همیشه به دنیای مردگان برگشت. طبق افسانه‌ها اورفئوس که از این موضوع به شدت غمگین شده بود هفت شبانه روز گریست و از اشک‌هایش چشمه‌ای در غار به وجود آمد.

داستان غار گلوی شیطان

مردم معتقدند که این غار همان غار گلوی شیطان است که در بلغارستان قرار دارد و چشمه‌ای که در درون این غار جاری است از اشک‌های اورفئوس به وجود آمده است. طبق باور مردم، این اتفاقات در تالار غران (Booming Hall) غار رخ داده است و نام این بخش از غار به دلیل سرو صدا و غرشی که از آبشار داخل غار ایجاد می‌شود به این اسم نامگذاری شده است. این بخش دومین تالار بزرگ در بین غارهای بلغارستان است و به حدی بزرگ است که یک ساختمان دو طبقه کاملا در آن جا می‌شود! آب این چشمه خاصیت درمانی و برآورده کردن آرزوها را دارد! بسیاری از افراد با این باور به غار گلوی شیطان می‌آیند و از این آب می‌خورند تا آرزوهایشان برآورده شود و به آنچه می‌خواهند برسند.

علاوه بر این، ورودی طبیعی غار از دور شبیه به سر شیطان است و بر اسرارآمیز بودن این غار اضافه می‌کند. به همین دلیل به این غار، گلوی شیطان می‌گویند. بلندترین آبشار زیرزمینی بالکان نیز در این غار وجود دارد و این غار را بیش از پیش جذاب کرده است. این آبشار حدود ۴۲ متر ارتفاع دارد و از لحاظ زمین‌شناسی دلیل اصلی شکل‌گیری این غار است.

غار گلوی شیطان ، مرموزترین غار جهانپیشنهاد مطالعه: “دریای کشتی‌های گم شده” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۳۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۳۱ ق٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۱۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۰۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۵۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…