هتل‌های کپسولی این بار در ایران

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید تا امروز با این گونه از اقامتگاه‌ها برخورد نکرده باشید اما جالب است بدانید که این نوع اقامتگاه‌های کپسولی محبوبیت بسیار زیادی در ژاپن داشته و این استقبال به اندازه‌ای زیاد بوده است که در سایر کشورها نیز در حال گسترش است.
هتل های کپسولی

ژاپنی‌ها همیشه به سخت کوشی و تلاش بسیار شهرت داشته‌اند و شاید این ویژگی آن‌ها موجب شده تا ایده ساخت این نوع اقامتگاه‌ها را ارائه نمایند. این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها دارای اتاق‌های کوچک و ارزان قیمت کپسولی شکلی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اغلب کسانی که از این هتل‌ها استفاده می‌کنند مردانی هستند که نیاز به امکانات خیلی لوکس نداشته و معمولا اقامتی یک شبه و ارزان قیمت را می خواهند تجربه کنند. این افراد ممکن است کسانی باشند که به قطار آخر شب نرسیده یا ترجیح می‌دهند شب را در این هتل های کپسولی بگذرانند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این هتل‌ها آشنا شوید.

امکانات هتل‌های کپسولی

زمانی که وارد این اقامتگاه‌ها می‌شوید قفسه‌هایی با کلید به شما تحویل داده می‌شود که می‌توانید وسایل شخصی خود را داخل آن‌ها قرار دهید. ابعاد این کابین‌ها به اندازه ۲ متر در ۱.۲۵ بوده و برای اقامت یک نفر در نظر گرفته شده است. امکانات مضاعف ارائه شده در هر یک از این کپسول‌ها بر اساس نوع آن هتل متنوع است. برخی از این کپسول‌ها شامل تلویزیون، شارژر، اینترنت بی‌سیم، آینه، ساعت زنگ‌دار، رادیو و کنترل نور، دما و حتی شیب تشک است تا مهمانان بتوانند خوابی راحت را در این کپسول‌ها تجربه نمایند. امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و حمام در این هتل‌ها به صورت مشترک بوده و برخی از آن‌ها دارای سونا، جکوزی و رستوران نیز می‌باشند که مهمانان می‌توانند از این‌ها استفاده می‌کنند.

امکانات هتل های کپسولی

هتل‌های کپسولی در ایران

امسال از نمونه اولیه هتل های کپسولی در ایران رونمایی شد. این مدل از هتل‌های کپسولی به همت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این مدل از محل‌های اقامتی، می‌تواند به‌عنوان شکل جدیدی از اقامتگاه‌ها در حوزه گردشگری استفاده شود.

یکی از مزایای این اماکن اقامتی، این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و به صرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و… در اختیار گردشگران قرار گیرد. در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل کپسولی‌ها در شهرهای مختلف ازجمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.

هتل های کپسولی در ایران

پیشنهاد مطالعه: “رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…