رپرتاژ آگهی

چمن مصنوعی چه کاربردهایی دارد؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه استفاده از چمن مصنوعی اعم از خانه تا محیط‌های عمومی بسیار گسترده شده است و با توجه به ویژگی و امکانات منحصربه‌فرد و کاربردهای متنوعی که دارد به جایگزین مناسبی برای چمن‌های طبیعی تبدیل شده است.
چمن مصنوعی سونار استار

این کاربری‌ها در دو گروه اصلی خانگی و ورزشی دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام زیر شاخه‌های مخصوص به خود را دارند. اما سوال بسیاری از افراد در این زمینه این است که اگر بخواهیم چمن سرسبز و عالی با ماندگاری بالا داشته باشیم باید به سراغ چمن مصنوعی برویم یا چمن طبیعی؟ برای پاسخ به این سوال با مجله دلتا در ادامه مطلب همراه باشید.

تفاوت‌های اصلی چمن مصنوعی و چمن طبیعی

در چمن‌های مصنوعی نسل جدید میزان آسیب دیدگی در ورزشکاران همانند چمن‌های طبیعی است، اما در چمن‌های مصنوعی نسبت به نوع طبیعی آن ورزشکار باید انرژی بیشتری مصرف کند. در ابتدای امر نصب و خرید چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی هزینه بالاتری دارد اما در بحث تعمیر و نگهداری در دراز مدت هزینه‌های چمن طبیعی بالاتر از انواع مصنوعی آن است. همچنین در استفاده‌های مداوم چمن‌های مصنوعی حدود ۱۰ برابر مقرون به‌صرفه‌تر و مقاوم‌تر از چمن‌های طبیعی هستند و می‌توان به مقدار بیشتری از آنها استفاده کرد. مورد دیگر اینکه برای آماده‌سازی و نصب چمن طبیعی در هر آب و‌ هوا و محیطی نمی‌توان از این گونه چمن استفاده کرد، اما چمن مصنوعی با تنوع زیاد خود قابلیت استفاده در هر گونه محیط و آب و هوایی را دارد. همچنین به دلیل روش‌های زه‌کشی در چمن‌‌های مصنوعی امکان آب‌گرفتگی در آن‌ها بسیار کمتر است.

چمن مصنوعی و کاربردهای آن در منازل و مکان‌های ورزشی

چمن‌های مصنوعی بیشترین کاربرد را در زمین‌های فوتبال دارند که استفاده از آن به کاهش هزینه‌های نگهداری و مصرف آب کمک می‌کند، زیرا همانطور که گفته شد نیاز به آبیاری نداشته و تا سال‌ها ظاهر خود را حفظ می‌کند، ضمن اینکه هر سه یا چهار سال یک‌بار نیاز به ترمیم دارند. علاوه بر این، فوتبالیست‌ها از بازی در چمن مصنوعی همانند چمن طبیعی نهایت لذت را خواهند برد. در برخی از زمین‌های بازی و ورزشگاه‌های روباز به دلیل قرارگیری در تابش نور خورشید و باران چمن مصنوعی با مقاومت و کیفیت بالایی ساخته می‌شوند تا در برابر این عوامل آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند. علاوه بر تمام ویژگی‌های گفته شده در رابطه با این نوع چمن، قیمت چمن مصنوعی فوتبال باعث شده انتخابی بسیار مناسب و به صرفه برای زمین‌های ورزشی باشد.

استفاده از چمن مصنوعی در تراس از دیگر کاربردهای این محصول است که علاوه بر زیبایی موجب ایجاد یک محیط مفرح و دلچسب خواهد شد. درواقع می‌توانید با این کار تراس خود را به یک فضای هنرمندانه و زیبا تبدیل کنید. در نظر داشته باشید مراقبت از چمن مصنوعی در تراس یا بالکن بسیار راحت‌تر از مراقبت از یک چمن طبیعی است، اما در نگهداری از چمن مصنوعی تراس نیز باید از روش‌های مراقبتی استفاده کنید که آسیبی به آن وارد نشود از همه مهم‌تر آن که نیازی به آبیاری ندارید و به ساختار تراس شما آسیبی وارد نمی‌شود. چمن مصنوعی اگر به خوبی نگهداری شوند تا سالیان سال می‌توانید از آن استفاده کنید و از آن لذت ببرید. از آن‌جایی که ابعاد تراس و بالکن چندان وسیع نیستند، باید این نکته را در نظر داشته باشید که عرض چمن با ابعاد فضای شما همخوانی داشته باشد که این امر قیمت چمن مصنوعی برای تراس را کاهش می‌دهد و به دلیل مساحت کم فضای تراس می‌توانید مدل با کیفیت‌تری را انتخاب و خریداری کنید. یکی از بهترین‌های این محصول، چمن مصنوعی سونار استار است.

شرکت سونار استار یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده چمن مصنوعی در دنیا با بیش از ده سال تجربه فروش و با محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در خدمت خریداران خواهد بود، همچنین محصولات این مجموعه دارای خدمات گارانتی و پس از فروش معتبر و مناسب هستند. اگر قصد خرید چمن مصنوعی و یا مشاوره در زمینه انتخاب چمن مناسب برای تراس و یا محیط ورزشی خود دارید، مرکز فروش چمن مصنوعی سونار استار به صورت کاملا تخصصی و آنلاین توسط کارشناسان مجرب و زبده خود آماده خدمات رسانی به شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: چمن مصنوعی، سبزی و طراوت همیشگی را در مجله دکوراسیون دلتا مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۵۲ ق٫ظ

  3. فتحی

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۹ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…