چگونه از پرخوری عصبی جلوگیری کنیم؟

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر اتفاقی، از استرس کار گرفته تا نگرانی‌های مالی، مشکلات سلامتی و حتی درگیری در رابطه ممکن است سبب پرخوری عصبی باشد.
پرخوری عصبی

این روزها خیلی از ما در یک لحظه از خودمان بیخود می‌شویم و بی‌محابا شروع به خوردن چیزهای چرب و شور تا شیرین می‌کنیم! استرس همیشه اوضاع را خراب‌تر می‌کند! مثلا اگر اوضاع کرونایی شما را خسته کرده باشد و به پرخوری روی‌ آورده‌ باشید؛ توصیه‌های زیر احتمالاً به دردتان خواهد خورد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی جلوگیری از پرخوری عصبی می‌پردازیم.

جلوگیری از پرخوری عصبی

یک الگوی کنترل نشده از خوردن عصبی در مواقع استرس،‌ مثل دوران پاندمی کرونا، می‌تواند انرژی ذهنی و جسمی شما را خراب، سلامت خواب را مختل و ایمنی بدن را تضعیف کند یا خطرات سلامتی را برای‌تان افزایش دهد. برخی از مواردی که برای جلوگیری از پرخوری عصبی به شما کمک می‌کند عبارتند از:

به نشانه‌های بدن خود دقت کنید

اولین قدم برای تنظیم غذا خوردن‌تان، تمایز بین گرسنگی بدن و گرسنگی ذهنی است. گرسنگی حقیقی علائم جسمی دارد، مانند شکمی که صدا می‌دهد یا احساس ضعف شدیدی که کم‌کم ایجاد شده است. اگر احساس گرسنگی می‌کنید، اما به تازگی غذا خورده‌اید یا علائم جسمی از گرسنگی ندارید، این گرسنگی، کاذب است.

پرخوری عصبی

برنامه غذایی ایجاد کنید

برای بیشتر افراد خطر غذا خوردن عصبی در آخر هفته بیشتر است، زمانی که ساعات آزاد بیشتری دارند. بدون شک روال زندگی عادی شما توسط ویروس کرونا مخدوش شده است. سعی کنید ساختار زندگی خود را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید. هر روز تقریبا در یک زمان وعده‌های غذایی خود را بخورید که فاصله بین آن‌ها سه تا پنج ساعت شود. قرار گرفتن در یک روال منظم در خوردن غذا به تنظیم قند خون و انسولین و همچنین هورمون‌های گرسنگی کمک خواهد کرد.

بدون حواس پرتی غذا بخورید

وقتی در حال خوردن یک وعده غذایی هستید،‌ بنشینید و حواستان به غذا خوردن باشد! چند کار را با هم انجام ندهید. به جای اینکه جلوی تلویزیون یا رایانه خود غذا بخورید که باعث حواس‌پرتی شما می‌شود، بدون مزاحمت موبایل و سایر عوامل، فقط غذا بخورید. اوایل ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید اما افرادی که حتی یک بار در روز این کار را انجام می‌دهند، متوجه می‌شوند که بهتر می‌توانند نشانه‌های گرسنگی را تنظیم کنند.

پیشنهاد مطالعه:  مطلب محافظت از خود هنگامی که فردی به کرونا مبتلاست! را در مجله دانستنی مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…