قند مواد غذایی که بیش از انتظار است!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به زبان ساده قند افزوده، به هر قندی گفته می‌شود که به غذا اضافه می‌شود، در حالی که قند طبیعی، قندی است که به طور طبیعی در مواد غذایی وجود دارد.
قند مواد غذایی

شاید تصور کنید اگر قند و شکر را از رژیم غذایی حذف کنید، بدن عاری از قند افزوده است در حالی که چندین ماده غذایی که در دسته شیرینی‌ها و دسرها هم قرار نمی‌گیرند، می‌توانند به طرز حیرت انگیزی دارای قند اضافه شده باشد. غذاهای فرآوری شده که بسیاری از آن‌ها حتی شیرین هم نیست، ۹۰ درصد کل قندهای افزوده مصرف شده از سوی افراد را تشکیل می‌دهد. با مطلب قند مواد غذایی که بیش از انتظار است همراه مجله دلتا باشید.

قند مواد غذایی

  • ماست طعم‌دار

همه ماست‌ها در دسته مواد غذایی قندی قرار نمی‌گیرد. هنگام خرید، مواد تشکیل دهنده محصول را بخوانید. اگر قند، جز سه ماده اصلی آن ذکر شده، محصول را به قفسه برگردانید. اگر تمایل به مصرف میوه‌های طعم‌دار دارید، بهترین کار این است که خودتان دست به کار شوید. دارچین، میوه‌های تازه شیرین نشده، توت‌های پوره شده، آجیل‌های تست شده و دانه‌های مغذی همه افزودنی‌های عالی به ماست ساده برای ایجاد طعم بدون قند است.

  • سس سالاد

سس، همان چاشنی که می‌تواند یک سالاد سالم را به یک ماده غذایی پر چربی و قند افزوده تبدیل کند. پس به خاطر داشته باشید که این تنها میزان چربی نیست که هنگام خرید یک سس باید به آن توجه کنید. وقتی تولیدکنندگان چربی را از محصولات خارج می‌کنند، غالبا قند بیشتری اضافه می‌کنند تا جایگزین طعم از دست رفته شود. بهتر است آب مرکبات، آبغوره، سرکه، سبزیجات معطر و روغن‌های گیاهی را جایگزین سس‌های فروشگاهی کنید.

قند مواد غذایی سس

  • سس گوجه فرنگی

سس‌های گوجه فرنگی می‌تواند منابعی از شکر داشته باشد که غالبا به آن اضافه می‌شود تا طعم اسیدی گوجه فرنگی را از بین ببرد و سس را برای مدت طولانی‌تری تازه نگه دارد. اگر میل به مصرف سس گوجه فرنگی دارید، بهتر است روش خانگی آن را امتحان کنید. کنسرو گوجه فرنگی را در تابه ریخته و ادویه‌های مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید تا یک سس سریع بدون قند آماده شود.

  • آبمیوه

برخی از آبمیوه‌های بسته‌بندی شده در قفسه فروشگاه‌ها سرشار از قند افزوده است که سلامت بدن را به خطر می‌اندازد.

  • گرانولا و غلات صبحانه

آیا عادت به خوردن غلات یا گرانولا در وعده صبحانه دارید؟ باید بدانید که در هر روز، حجم قابل توجهی قند اضافه شده به بدن شما وارد می‌شود. اگر تمایل به مصرف این محصولات دارید، به میزان قند درج شده روی آن توجه کنید. همچنین می‌توانید مقداری آجیل کامل و میوه خشک شده را جایگزین آن‌ها کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب  «۶ درمان خانگی کنترل فشارخون بالا»  مجله سلامتی دلتا را دنبال کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…