چرا کرونا برای مردان سخت‌تر است؟

۱۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان می‌گویند، زیست‌شناسی و رفتار، ممکن است از دلایلی باشد که مردان بیش از زنان مبتلا به کووید ۱۹ شده و از این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
کرونا برای مردان

به گفته کارشناسان، سیستم ایمنی قوی‌تر زنان نسبت به مردان می‌تواند یکی از دلایل اصلی این موضوع باشد. تمایل مردان به انجام رفتارهای پرخطر مانند نادیده گرفتن فاصله اجتماعی یا عدم شست‌وشوی مرتب دست‌ها، احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری را بالاتر می‌برد. با مطلب « چرا کرونا برای مردان سخت‌تر است؟ » همراه مجله آنلاین دلتا باشید.

کرونا برای مردان 

محققان چینی در یک زیرمجموعه بزرگ از بیماران کرونایی، متوجه شده‌اند بیش از ۷۰ درصد فوت شدگان را مردان تشکیل می‌دهند. سازمان بهداشت جهانی نیز گزارش داده است که ۶۳ درصد مرگ‌های ناشی از کووید ۱۹ در اروپا، مربوط به مردان بوده است. همچنین یک مطالعه توسط موسسه عالی بهداشت رم در ماه مارس نشان داده است که در میان مبتلایان ایتالیایی‌ به کووید ۱۹، آمار مرگ ‌و میر در مردان ۸ درصد و در زنان ۵ درصد بوده است.

این موضوع که کرونا ممکن است برای مردان کشنده‌تر از زنان باشد واقعیتی را بیان می‌کند که بیماری‌های قلبی در مردان مسن بیشتر از زنان مسن است. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که فشار خون بالا و بیماری کبدی در مردان شیوع بیشتری دارد و همه این‌ها منجر به نتایج مثبت بیشتری در رابطه با کووید ۱۹ می‌شود.

ژنتیک نیز ممکن است نقش زیادی داشته باشد. زنان، به دلیل وجود کروموزوم X اضافی، از سیستم ایمنی و واکنش بیشتری نسبت به مردان در برابر عفونت برخوردار هستند. مردان بر اساس تصورات رایج در جامعه خود را قوی قلمداد می‌کنند، اما در واقع هنگام مصونیت از بیماری‌ها و عفونت‌ها، این زنان هستند که گروه قوی‌تر را شکل می‌دهند.

عادت‌های پرخطر

انجام رفتارهای پرخطر مانند سیگار کشیدن که بر سلامت ریه تاثیر می‌گذارد، ممکن است در تأثیر مرگبار این بیماری روی مردان نقش داشته باشد، چرا که مردان بیش از زنان تمایل به مصرف سیگار و دیگر مواد مخدر دارند. به عنوان مثال، سیگار کشیدن در چین تا حد زیادی یک عادت مردانه است، در نتیجه بسیاری از مردان از بیماری مزمن ریه رنج می‌برند و در صورت ابتلا به کرونا، در معرض آسیب شدیدتری خواهند بود.

افرادی که در مناطق آلوده رفت و آمد می‌کنند به نسبت دیگر افراد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ هستند. در بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع، مردان بیشتر از زنان به کار در فضای باز مشغول هستند و در معرض آلودگی شدیدتر قرار دارند. این موضوع می‌تواند به طور مستقیم بر درصد ابتلای آن‌ها به بیماری‌های عفونی تاثیرگذار باشد.

کرونا برای مردان عادت

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب  «امکان دارد همزمان به کرونا و آنفولانزا مبتلا شویم؟»  مجله سلامتی دلتا را دنبال کنید.

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۴۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۵۲ ب٫ظ

  5. مسعود

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۰۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  8. عرفان محبان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  9. عرفان محبان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۳۷ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۲۰ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۵ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…