شکاف سیلفرا، غواصی هیجان‌انگیز بین دو قاره

۵
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
به ایسلند می‌رویم، به منطقه‌ای که از بلندای دره‌ای، عمق آب را تا به انتها خواهیم دید، به محل تلاقی دو ورقه زمین شناسی، آمریکای شمالی و اوراسیا رفته و درست میان آن‌ها غواصی می‌کنیم.
شکاف سیلفرا

شاید باورتان نشود در کشور ایسلند منطقه‌ای آبی وجود دارد که شفاف‌ترین آب دنیا را دارد. منطقه زیبا و دل فریب شکاف سیلفرا (silfera) همان مکانی است که وعده دیدارش را به شما داده‌ایم. سیلفر، پدیده‌ای خاص در این سرزمین است و شهرت شفافیت آبی که در آن جریان دارد، این منطقه را به مکانی جذاب برای غواصان تبدیل کرده است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با این جاذبه گردشگری آشنا شوید.

شکاف سیلفرا در پارک ملی تینگ ولیر

شکاف سیلفرا کجاست؟

موقعیت جغرافیایی شکاف سیلفرا در پارک ملی تینگ ولیر (Thingvellir) در ایسلند طوری است که شیرجه زدن یا غواصی در آن، کاوشگرها را مستقیم بین صفحه‌های تکتونیکی قاره‌های اوراسیا و آمریکای شمالی قرار می‌دهد. اگر شنا بین دو قاره به اندازه‌ای جذاب نیست که نظر شما را به خود جلب کند، شاید شفافیت آب این ویژگی را داشته باشد: بازدیدکنندگان علاقه مند به جهانگردی و غواصی می‌توانند تا عمق ۱۰۰ متری آب‌های بلوری این شکاف را ببینند. یخ‌های این منطقه به قدری خالص هستند که غواصان می‌توانند هر زمان که خواستند تکه‌ای از آن را ببلعند. اینجا تنها یک ایراد دارد: هوای این منطقه خیلی سرد است و دمای آن معمولا در حدود ۴- درجه‌ی سانتی‌گراد است.

پیشنهاد مطالعه: “تالاب استیل آستارا، دریاچه‌ای که راه می‌رود!” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…