دریای کشتی‌های گم شده

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد زیادی فکر می‌کنند بین دریای سارگاسو و مثلث برمودا رابطه وجود دارد. آرامش عجیب این دریا و نزدیکی آن به برمودا باعث شده تا این دریا، اسرارآمیز و خاص باشد.
دریای سارگاسو

دریای سارگاسو دریایی است که همیشه در آن اتفاق‌های عجیبی می‌افتد؛ در واقع دریا آدم‌هایی که روی کشتی‌های بادبانی نشستند را می‌رباید! تا به حال کشتی‌های سرگردان زیادی روی سطح آب‌های این دریا پیدا شده که هیچ کسی در آن‌ها نبوده است! برای همین هم هست که به دریای سارگاسو قبرستان کشتی ها و دریای کشتی های گمشده می‌گویند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این دریای خارق‌العاده آشنا شوید.

درباره دریای سارگاسو

دریای سارگاسو بخشی از آب‌های اقیانوس اطلس شمالی است که تقریباً بین جزایر کارائیب و مجمع‌الجزایر آزور و میان چند جریان آبی که سواحل دریای سارگاسو را تشکیل می‌دهند قرار گرفته است که به طور تقریبی ۱۱۰۰ کیلومتر عرض و ۳۲۰۰ کیلومتر طول دارد.

دریای سارگاسو عمقی بین ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ متر دارد و مشخصه آن وجود جریان‌های ضعیف، بارش کم، تبخیر زیاد، بادهای ملایم و آب‌های گرم و شوری است که در کنار یکدیگر تشکیل بیابانی دریایی را داده‌اند که تا حد بسیار زیادی عاری از پلانکتون‌ها به عنوان غذای اصلی ماهیان است.

دریای سارگاسو دریای بدون ساحل

سارگاسو، دریای بدون ساحل

تصویری که همه از دریا در ذهن خود تداعی می‌کنند پهنه‌ای وسیع و آبی رنگ بوده که در میان دو یا چند خشکی قرار دارد، قایق‌ها، کشتی‌ها و دیگر شناورها در دو سوی آن پهلو گرفته یا از این سو به آن سو روی موج‌های آبی تاب می‌خورند. در تصویر مرسوم از دریا، مردم در سواحل دو سوی آن به استراحت، تفریح و ورزش‌های آبی مشغولند اما با همه این‌ها شاید باورتان نشود دریایی بدون ساحل نیز وجود دارد.

فکر می‌کنید دلیل ویژگی‌های عجیب این دریا در چیست؟ سطح آب دریا را جلبک‌های زیادی پوشانده است. این جلبک‌ها که رنگ طلایی–قهوه‌ای دارند و روی آب شناورند به اسم سارگاسوم معروفند. به خاطر همین جلبک‌ها به این دریا «سارگاسو» می‌گویند.

اولین بار کریستف کلمب در سفر جهانگردی خود این دریای بیضی شکل و بزرگ را کشف کرد. او در ابتدا با دیدن جلبک‌های روی این دریا فکر کرد که دارد به ساحل نزدیک می‌شود اما سخت در اشتباه بود چون تا خشکی صدها کیلومتر فاصله داشت!
دریای سارگاسو دریای کشتی های گمشده
پیشنهاد مطالعه: “جاذبه‌های گردشگری که به زودی غرق می‌شوند!” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۵۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…