با ورزش کردن بیماری روانی را از خود دور کنید

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ورزش نه تنها برای بهبود سلامت جسمی مفید است، بلکه به عنوان نوعی دارو برای بسیاری از چالش های سلامت روان می‌تواند نقش داشته باشد.
تاثیر ورزش

بارها شنیده‌ایم که ورزش کردن باعث بهبود سلامت روان می‌شود، اما قضیه فراتر از اینهاست و نوع ورزش و دوز آن در بهبود انواع مختلف مشکلات روانی تاثیر دارد. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا همراه ما با تاثیر ورزش بر روان باشید.

تاثیر ورزش بر روان

ورزش منظم می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت روان، افسردگی، اضطراب، بیش‌فعالی (ADHD) و موارد دیگر داشته باشد. در ادامه برخی از بیماری‌های روانی که با ورزش کردن از خودتان دور می‌کنید را بررسی می‌کنیم:

افسردگی

ورزش می‌تواند مانند یک داروی ضد افسردگی نقش مهمی در درمان این بیماری داشته باشد. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهد که تمرینات هوازی و مقاومتی متوسط تا شدید در درمان افسردگی نقش مهمی دارد.

اضطراب

همه ما کم و بیش دچار اضطراب روزانه مربوط به شغل، وضعیت مالی، مشکلات خانوادگی و … هستیم که امری اجتناب‌ناپذیر است. اما برخی افراد دچار اضطراب مزمن بالینی هستند که می‌تواند باعث ناراحتی روحی مانند افسردگی شود. ورزش برای رفع هر ۲ نوع اضطراب مفید است. زیرا باعث ترشح هورمون آندورفین در بدن می‌شود که به بهبود خلق و خو در فرد می‌انجامد.

استرس مزمن

قطعا یکی از راه‌های مدیریت استرس، ورزش است و محققان گزارش داده‌اند افزایش ضربان قلب برای چند بار در طول هفته باعث کاهش ردپای استرس در طول بازه‌ای که انرژی بالایی دارید خواهد شد. حتی چند دقیقه ورزش می‌تواند تغییرات بزرگی را ایجاد کند. ورزش‌هایی که باعث می‌شود اکسیژن رسانی به بدن بیشتر شود، در کاهش استرس بیشترین تاثیر را دارد.

تاثیر ورزش

اختلالات خوردن

ورزش یک ابزار قدرتمند برای کاهش وزن شناخته شده است. مطالعاتی که در سال ۲۰۰۲ در مجله طب ورزشی در ایالات متحده منتشر شد، نشان داد استفاده از ورزش برای درمان اختلالات خوردن بسیار موثر است.

مشکلات خواب

ورزش کردن با وزنه همانند مصرف قرص خواب، موثر است. ورزش در ایجاد خواب عمیق و با کیفیت نقش دارد. کم خوابی، باعث افزایش وزن، خستگی مفرط، بیماری قلبی و استرس می‌شود. هر نوع ورزش ۳۰ دقیقه‌ای به ویژه ورزش‌های آرامش‌بخش مانند یوگا، در ایجاد خواب راحت موثر است.

پیشنهاد مطالعه: در مجله دانستنی دلتا مطلب «درمان نابینایی با استفاده از سلول های بنیادی جسد» را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۲:۳۱ ب٫ظ

    بسیارعالی

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      ممنون از شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۱۶ ق٫ظ

    ممنون . مطالب مفیدی در این مجله وجود دارد

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…