بالن سواری را بر فراز آسمان تهران تجربه کنید

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درمورد ایستگاه بالن سواری تهران چیزی شنیده‌اید؟ اگر به شما بگوییم تنها یک ساعت و نیم آن‌طرف‌تر از تهران در پناه دماوند قرار است به آرزوی دیرینه پرواز برسید چه می‌گویید؟ باور کنید یا نکنید یکی از ایستگاه‌های بالن سواری کشور در فاصله کمی از تهران قرار دارد.
3 85 بالن سواری را بر فراز آسمان تهران تجربه کنید

از زمانی که به یاد داریم پرواز آرزوی بشر بوده است. این آرزو هرگز به آن شکل و شمایلی که بشر می‌خواست برآورده نشد، اما امروزه وسایل زیادی برای به پرواز درآمدن در دسترس است. یکی از این ابزار بالن است که اتفاقاً از هیجان‌انگیزترین وسایل پرواز به شمار می‌رود. شاید تاکنون در مورد ایستگاه بالن سواری تهران چیزی نشنیده باشید، اما حتماً می‌دانید که کشورهایی مانند روسیه، کرواسی، فرانسه، استرالیا و ترکیه با سرمایه‌گذاری جدی روی این صنعت هرسال میزبان گردشگران بسیاری است؛ که برای بالن سواری راهی سفر به این کشورها می‌شوند. امروز در مجله اینترنتی دلتا قصد داریم به معرفی ایستگاه بالن سواری آبسرد دماوند در نزدیکی پایتخت بپردازیم. اگر شما هم علاقه‌مند این تفریح مهیج و جذاب هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

در حال حاضر چهار ایستگاه بالن سواری در چهار نقطه کشور فعالیت می کند. این ایستگاه‌ها در مشکین‌شهر اردبیل، جزیره‌ کیش، آبسرد دماوند و شهر توریستی گرگان قرار دارد.

ایستگاه بالن سواری تهران کجاست

کمی در مورد نخستین بالن بدانیم!

بالن نخستین وسیله‌ای بود که بشر برای به تحقق رساندن آرزوی پرواز اختراع کرد. اما چه کسی برای اولین بار این آرزوی دیرینه را محقق کرد؟ ما بالن سواری در تهران را مدیون دو برادر فرانسوی هستیم. حدود ۲۵۰ سال پیش دو برادر فرانسوی ایده پرواز با بالن را مطرح کردند و با اختراع بالن به ایده خود هویت بخشیدند. در‌ واقع این دو برادر با در نظر گرفتن این اصل که دود از هوا سبک‌تر است و اگر در کیسه‌ای حبس شود، می‌تواند بر جاذبه‌ زمین غلبه کرده و در هوا معلق بماند نخستین بالن را اختراع کردند.

این دو برادر فرانسوی موفق شدند در سال ۱۷۸۳ میلادی اولین پرواز انسان با بالن را به نام خود به ثبت برسانند. از آن زمان تاکنون هزاران بالن با تکنولوژی‌های مختلف طراحی و ساخته‌شده است. این مقوله حالا تبدیل به پدیده‌ای نوظهور در صنعت توریسم و گردشگری شده است که سرمایه‌گذاری روی آن می‌تواند باعث رونق تفریحات هوایی در کشور شود.

پروزاز بر فراز تهران در ایستگاه بالن سواری تهران

آرزوی بالن سواری در تهران به تحقق پیوست!

اگر به شما بگوییم تنها یک ساعت و نیم آن‌طرف‌تر از تهران به آرزوی دیرینه خود برای پرواز با بالن می‌رسید چه می‌گویید؟ ایستگاه بالن سواری تهران تنها در فاصله‌ ۶۰ کیلومتری از پایتخت، جایی میان دماوند و فیروزکوه قرار دارد که می‌توانید در آسمان پرواز کنید و از تماشای مناظر اطرافتان لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: “تالاب استیل آستارا، دریاچه‌ای که راه می‌رود!” را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۴۸ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۴ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…