۵ نشانه بارز سرطان کلیه!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرطان کلیه یکی از ۱۰ سرطان شایع است و اغلب، مردان بالای ۵۰ سال را گرفتار خود می‌کند.
سرطان کلیه

تومور سرطان کلیه یکی از موذی‌ترین تومورها است که در اغلب مواقع علی‌رغم انتشار به مناطق دیگر بدن، هیچ علامت و نشانه‌ای ندارند و در اغلب موارد به صورت اتفاقی و با سونوگرافی یا سی تی اسکن کلیه تشخیص داده می‌شود. از مشخصات بد این تومورهای سرطانی، مقاوم بودن آن‌ها به شیمی درمانی و رادیوتراپی است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

شایع‌ترین علائم سرطان کلیه

  • وجود خون در ادرار

یکی از علائم بارز ابتلا به سرطان کلیه که اغلب حتی مقدار بسیار کمی خون در ادرار، می‌تواند باعث تغییر رنگ آن شود. گاهی اوقات خون در ادرار آن‌قدر ناچیز است که تنها با آزمایش ادرار قابل تشخیص است. البته عواملی مانند عفونت مثانه، سنگ گلیه، کیست، یا التهاب نیز باعث وجود خون در ادرار می‌شود.

  • درد پایین کمر

درد ناشی از سرطان کلیه در یک طرف از پهلو و بالاتر از لگن احساس می‌شود. این درد یک درد مبهم و تیز است. اگر هر گونه درد ناگهانی را در پهلوی خود احساس کردید که برای چند روز ادامه داشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

سرطان کلیه درد کمر

  • وجود توده در شکم

وجود توده در شکم، علامت هشدار دهنده ابتلا به سرطان کلیه است. حس کردن توده کلیوی سخت است چون بیشتر در اعماق شکم وجود دارد. کشف این توده پزشک را وادار به آزمایش‌هایی مانند سونوگرافی و سی تی اسکن می‌کند. البته در نظر داشته باشید که اغلب این توده‌ها همیشه نشان دهنده ابتلا به سرطان نیست.

  • کم خونی و خستگی

خستگی یک علامت شناخته شده در مورد اغلب سرطان‌ها است. خستگی ناشی از سرطان با خستگی معمولی تفاوت دارد و با خواب و استراحت برطرف نمی‌شود. این خستگی با فعالیت‌های روزمره و طبیعی تداخل دارد و فرد را ضعیف می‌کند.

  • کم شدن اشتها و وزن

از دست دادن ناگهانی و غیر منتظره وزن، بدون این که بیمار از رژیم غذایی خاصی تبعیت کرده باشد. تب با علت ناشناخته نیز ممکن است همراه با سایر علائم، نشانه از ابتلا به سرطان کلیه باشد.این علائم به تنهایی نیز سلامت بدن را به خطر می‌اندازد.

تاخیر نکنید!

متاسفانه اغلب علائم بالینی سرطان کلیه، تا رسیدن به مراحل پیشرفته خود را نشان نمی‌دهد. به همین دلیل مهم است که در صورت مشاهده هر کدام از علائم ذکر شده، به پزشک مراجعه کنید. اگر سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان را دارید، تسریع مراجعه به پزشک در شما اهمیت چندبرابر دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب «علائم اولیه سرطان معده»  مجله سلامتی دلتا را دنبال کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…