تالاب استیل آستارا، دریاچه‌ای که راه می‌رود!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تالاب استیل که در بین مردم محلی به تالاب هستیل، دریاچه‌ متحرک یا تالاب درختان شناور هم معروف است؛ یکی از مطرح‌ترین و شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان آستارا است.
تالاب استیل

رشت و لاهیجان همیشه اولویت مسافران برای سفر به گیلان هستند؛ اما دیگر شهرهای این استان هم به عنوان یک مقصد گردشگری جاذبه‌های خارق‌العاده‌ای برای ارائه به مسافران دارند. یکی از این شهرها آستارا، آخرین شهر در نوار ساحلی استان گیلان است که در شمال غرب کشور قرار دارد و تالاب استیل آن جاذبه‌ خارق‌العاده‌ای است که باید برای بازدید از آن به آستارا بروید. با مجله دلتا همراه باشید تا با این جاذبه گردشگری زیبا آشنا شوید.

تالاب استیل گیلان

علت محبوبیت و شهرت تالاب استیل چیست؟

چند ویژگی شگفت‌انگیز، این تالاب را به یکی از خاص‌ترین مکان‌های تفریحی آستارا تبدیل کرده است.

  • اولین مورد، وجود منطقه‌ جنگلی بسیار وسیع در اطراف تالاب استیل است؛ که فضای مناسبی را برای گشت‌وگذار و تفریح فراهم کرده است.
  • مورد دوم، حضور پرنده‌های مهاجری است که هرسال از سوی مناطق قطبی، اروپای مرکزی و ماورای خزر برای زادآوری روانه‌ تالاب استیل می‌شوند.
  • سومین دلیل محبوبیت این مرداب برای گردشگران وجود گونه‌های خاص گیاهی به خصوص گونه‌ کمیاب توسکای شناور است که به دلیل رها بودن ریشه‌هایشان در آب دائماً در حال تغییر مکان هستند.
  • آخرین مورد که اتفاقاً جالب‌ترین نکته در مورد تالاب استیل و علت ملقب شدن این تالاب به دریاچه شناور است، تنها با چند روز کمپینگ در کنار تالاب برای شما قابل‌تشخیص است. هرچند که این موضوع برای مردم محلی مسئله‌ بی‌اهمیتی است؛ اما همیشه موردتوجه گردشگران بوده است. اگر در سفر ایرانگردی خود، چند روزی را در کنار تالاب اُتراق کنید؛ هر صبح که از خواب بیدار شوید، متوجه خواهید شد که آب دریاچه به طرز عجیبی جابجا شده است. در این جابجایی درختان کوتاه‌قد کاملاً به درون آب فرورفته و در جابجایی بعدی دریاچه سر از آب بیرون می‌آورند.

تالاب استیل ، دریاچه متحرک

پیشنهاد مطالعه: در مجله گردشگری دلتا، مطلب “جهنم را از نزدیک ببینید!” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۳۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۱۸ ب٫ظ

    چه جاذبه دیدنی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…