فقر ویتامین K و ۷ علامت پنهان در بدن!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که باید با غذاهای حاوی چربی سالم به بدن برسد. خانم‌ها از ۱۹ سال به بعد، روزانه ۹۰ میکروگرم ویتامین K نیاز دارند. این میزان برای مردان در همین سنین باید ۱۲۰ میکروگرم باشد. 
فقر ویتامین K

دو نوع ویتامین K۱ وK۲ شناخته شده است. ویتامین K۱ نقش مهمی در لخته شدن خون دارد در حالی که نوع دوم برای سلامت استخوان‌ها، تنظیم رشد سلولی و جلوگیری از کلسیفیکاسیون شریان‌ها موثر است. با مطلب « فقر ویتامین K » همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

فقر ویتامین K

برای جلوگیری از کمبود این ویتامین، توصیه می‌شود به میزان کافی سبزیجات تیره رنگ مانند کلم بروکلی، کاهو و اسفناج، کدو و آب انار مصرف کنید. این غذاها سرشار از ویتامین K۱ است، اما گوشت مرغ، جگر و تخم مرغ سرشار از ویتامینK۲ است.

علامت پنهان فقر ویتامین K در بدن

خونریزی زیاد: اگر زخم‌های شما خونریزی شدیدی دارد، ممکن است دچار فقر ویتامین K شده باشید. دوره‌های شدید قاعدگی، وجود خون در ادرار یا مدفوع، خونریزی شدید بینی یا لثه‌ها نیز ممکن است ناشی از فقر این ویتامین باشد.

از دست رفتن قدرت استخوان‌ها: ویتامین K در سلامت استخوان‌ها نقش بسیاری دارد. برخی تحقیقات رابطه بین مصرف بیشتر ویتامین K و افزایش تراکم استخوان و همچنین خطر کمتر شکستگی لگن را ثابت کرده‌اند.

کبودی پوست: افرادی هستند که با کمترین ضربه به شدت کبود می‌شوند. تشخیص زود هنگام افت ویتامین K در خون به راحتی قابل کنترل بوده و علائم به سرعت برطرف می‌شود.

فقر ویتامین K کبودی

مشکلات قلب: هنگامی که سطح این ویتامین در بدن پایین است، کلسیفیکاسیون عروقی رخ می‌دهد. این عارضه یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب است. افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه بیشتر در معرض کلسیفیکاسیون عروقی هستند.

دیابت: فقر ویتامین K در بدن خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد. علت دقیق که چرا این ویتامین دارای اثر محافظتی علیه دیابت است، مشخص نشده.

پوکی استخوان: این ویتامین در ساختن یک نوع پروتئین استخوان به نام استئوکلسین نقش مهمی دارد. بهتر است خانم‌ها مصرف سبزیجات به ویژه در اوایل دوران یائسگی یا پیش از آن را افزایش دهند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب “اسفناج را با ماست بخوریم یا نه؟“ را در مجله سلامتی مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در ۳:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۳۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…