دریاچه‌ای زیبا اما مرگبار که میزبان هیچ قایقی نیست!

۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریاچه‌ زیبای کاراکول همواره با کوه‌هایی پوشیده از برف و یخ احاطه شده است و از پامیر می‌توان به راحتی به آن دست پیدا کرد. این دریاچه‌ زیبا در طول روز به رنگ‌های گوناگونی در می‌آید و در آن می‌توانید رنگ‌های فیروزه‌ای، زمردین، بنفش و ... را ببینید.
دریاچه کاراکول

در تاجیکستان دریاچه‌ای به نام کاراکول یا قره‌گل وجود دارد که به معنای دریاچه‌ سیاه است. این دریاچه در میان کوه‌های پامیر واقع شده و از سطح دریاها ۴۰۰۰ متر بالاتر است. مساحت این دریاچه حدود ۳۸۰ کیلومتر مربع است و ۲۳۰ متر نیز عمق دارد و قدمتش به حدود ۲۵ میلیون سال پیش می‌رسد. با مجله دلتا همراه باشید تا با این دریاچه خارق‌العاده آشنا شوید.

دریاچه کاراکول تاجیکستان

زیست شناسان معتقد هستند، مکانی که این دریاچه در آن قرار گرفته، جای برخورد یک شهاب سنگ با زمین بوده است. دریاچه‌ کاراکول بسیار شور است زیرا در طی سال‌های مختلف رسوبات زیادی در آن ایجاد شده و به خاطر عدم وجود خروجی آب، تمامی نمک و رسوبات در آن باقی مانده‌ است. این دریاچه یکی از شورترین مناطق موجود در آسیا به شمار می‌آید. باید بگوییم در حال حاضر میزان نمک این دریاچه آنقدر زیاد شده که تقریبا هیچ قایقی نمی‌تواند در آن حرکت کند و همین موضوع باعث شده که تنها زیستگاهی برای برخی از پرندگان و جانداران کوچک جثه باشد.

برخی معتقد هستند که این دریاچه یک مدل کوچکی از دریای خزر است. گردشگران و علاقه‌مندان به جهانگردی هنوز هم با پشت سر گذاشتن کوه‌ها و صخره‌ها تلاش می‌کنند تا خود را به دریاچه‌ کاراکول برسانند. اگر علاقه‌مند به بازدید از جاذبه های توریستی پرخطر و گشت و گذار در طبیعت هستید، این دریاچه‌ زیبا و خاص یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب “جاذبه‌های گردشگری که به زودی غرق می‌شوند!” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۴۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۳۶ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…