امکان دارد همزمان به کرونا و آنفولانزا مبتلا شویم؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آنفولانزا و کرونا از ۲ نوع ویروس متفاوت هستند که ابتلا به هر یک از آن‌ها بدیهی است.
کرونا و آنفولانزا

امسال باید مراقب کرونا و آنفولانزای فصلی باشیم. شاید فکر کنید که اگر به یکی از آن‌ها مبتلا شده باشید به دیگری مبتلا نمی‌شوید؛ اما این اشتباه است. سیستم ایمنی افراد با یکدیگر متفاوت است و پاسخ‌های متفاوتی هم به بیماری‌های مختلف می‌دهد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی موضوع ابتلا به کرونا و آنفولانزا می‌پردازیم.

ابتلا به کرونا و آنفولانزا

شاید ویروس کرونا در بدن یک فرد مغلوب شود یا مانند سرماخوردگی خود را نشان دهد؛ اما در بدن همین فرد ویروس آنفولانزا پیروز شود و خطرات جدی را بر سلامت فرد به وجود آورد. به این علت که ما پروتکل‌های بهداشتی را برای قطع زنجیره‌ کرونا رعایت می‌کنیم، آنفولانزای فصلی نتوانسته خود را به صورت قابل توجهی نشان دهد. تهدید دو جانبه‌ این ویروس‌ها حتی فشار بیشتری بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی وارد کرده است. در صورت رعایت نکردن، بخش قابل توجهی از جمعیت می‌تواند در عرض چند هفته یا ماه به واسطه‌ یکدیگر، به یکی از این ویروس‌ها مبتلا شوند و برخی از افراد نیز می‌توانند به هر دو ویروس مبتلا شوند.

کرونا و آنفولانزا

پاسخ‌های ایمنی از نوع خاص و عمومی وجود دارد که بدن برای مبارزه با یک عفونت ویروسی، نوع پاسخ خود را تعیین می‌کند. اگرچه داده‌ها در چگونگی تعامل ویروس‌ها با یکدیگر و اینکه چگونه بر بدن اثر می‌گذارند محدود است، شواهد اولیه نشان می‌دهد کسانی که به هر دو ویروس مبتلا شدند حال بسیار وخیمی دارند. اولین چیزی که در مورد یک ویروس مشترک (کرونا و آنفلوانزا) می‌دانیم این است که این امکان وجود دارد، این دو ویروس با هم به نقاط مختلف بدن حمله ‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب “نقش آلودگی هوا در شیوع ویروس کرونا” را در مجله سلامتی بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۰:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  4. محمود شکری

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…