پیشگیری از بیماری قلبی با مصرف آجیل

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیشگیری از بیماری قلبی

کارشناسان سلامتی بر این باورند که، برای پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‎ قلبی، مصرف آجیل و مغزها انتخابی خوب و مناسب است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از هلت دی نیوز ، نتایج تحقیق ها روی بیش از ۲۱۰ هزار فرد بزرگسال در آمریکا نشان داده است، افرادی که به طور مرتب، بادام زمینی، گردو، بادام هندی و دیگر انواع آجیل و مغزها را مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی قرار می‎گیرند.

در این تحقیق برافزایش مصرف انواع آجیل و خشکبار به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری مزمن تاکید شده‌ است.

پیشگیری از بیماری قلبی با مصرف آجیل و خشکبار

محققان درآمریکا دراین بررسی دریافته‎اند، کسانی که در هفته یک یا چند نوبت گردو مصرف می‌کنند در مقایسه با آن هایی که این نوع خشکبار را نمی‌خورند، ۲۰ درصد کمتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند. همچنین مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به این بیماری را تا حدود ۱۴ درصد کاهش می‌دهد.

2 12 پیشگیری از بیماری قلبی با مصرف آجیل

اگرچه این محققان معتقدند که بین مصرف خشکبار وخطر سکته مغزی رابطه‎ای دیده نشده است اما دریافته‎اند ، کسانی که بادام زمینی و گردو مصرف می‌کنند به طور خاص کمتر احتمال دارد دچار سکته مغزی شوند.

این گزارش تاکید می کند، بسیاری از مغزها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ به نظر می‎رسد به سلامت قلب شما و پیشگیری از ریتم های نامنظم و خطرناک قلبی که می‎توانند منجر به حمله قلبی شوند کمک می‎کنند. البته اسید های چرب امگا ۳ در بسیاری از ماهی ها و غذاهای دریایی وجود دارند، اما آجیل یک منبع گیاهی خوب از اسیدهای چرب امگا ۳ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…