چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در صورتی که سالن پذیرایی مثل مستطیلی شکل دارید، در این صورت نیاز دارید تا اصول چیدمان مبلمان در یک پذیرایی مستطیلی شکل را بلد باشید.
چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

همه ما دوست داریم در طراحی و اجرای چیدمان منزل خود سنگ تمام بگذاریم. دوست داریم هر کسی که از درب منزل وارد شد مبهوت ساختار دکوراسیون خانه ما شود. برای آشنایی با روش‌های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل با مجله دلتا همراه شوید.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

منظور از پذیرایی مستطیل شکل این است که نسبت طول اتاق یا سالن پذیرایی بزرگ‌تر از عرض آن باشد. نمونه‌های پیشنهادی ما برای طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل در زیر آمده است:

چیدمان پذیرایی دو بخشی

در این مدل شما می‌توانید با توجه به اندازه پذیرایی خود چیدمان مبل‌های خود را به صورتترکیبی از مبلمان و میز ناهار خوری قرار دهید. یعنی برای حفظ ساختار استاندار مبل‌های خود از چیدمان مربعی شکل در یک انتهای پذیرایی استفاده کنید و در قسمتی از ابتدای سالن پذیرایی خود میز ناهار خوری را قرار دهید. این مدل برای خانه‌هایی پیشنهاد می‌شود که در چیدمان مبل در پذیرایی به شکل مستطیل، فضا کافی برای قرار دادن میز ناهار خوری در محیط آشپزخانه را ندارند و یا میز ناهار خوری آن‌ها با مبلمان منزل‌شان ست شده است.

پذیرایی واحد

در این نمونه اصل و مبنای چیدمان منزل، نمایش مبل‌ها در محیط پذیرایی است. بهتر است که نقطه توجه، یعنی هر وسیله یا دکوراتیوی که توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند، در مرکز پذیرایی قرار بگیرد و مبلمان بر اساس وجود آن چیده شود؛ یعنی این فرصت وجود دارد که شما کاناپه‌های خود را در دو طرف پذیرایی مستطیل خود قرار داده و برای فضای بین آن‌ها ازمبل‌های تک‌نفره، میز یا تزیینات دیگر استفاده کنید.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان پذیرایی مستطیلی کوچک و نقلی

یک پذیرایی کوچک که چنین فضایی را در اغلب ساختمان‌های شهری امروزی می‌بینیم؛ استفاده از مبلمان ۹ نفره در چنین مکان‌هایی تقریبا یک اشتباه فاحش محسوب می‌شود؛ چرا که به شدت فضا را درگیر خود می‌کند. برای چنین مکان‌هایی مبل‌های ۷ نفره و همین‌طور ۵ نفره بهترین انتخاب‌ها هستند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک کاناپه سه نفره در بخش انتهایی پذیرایی مستطیل خود، امکان چیدن دو مبل تک‌نفره در یک سمت و کاناپه‌ دو نفره در سمت دیگر را فراهم کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات بیشتر، مطلب “از کدام نوع مبل در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۴۳ ق٫ظ

    ممنون مطالب خوب است کامل تربود بهتربود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…