درد مقطعی قفسه سینه به چه معنا است؟

۱۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درد قفسه سینه چه مربوط به قلب باشد و چه نباشد باید در اسرع وقت برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
درد مقطعی قفسه سینه

درد مقطعی قفسه سینه که می‌آید و می‌رود مسئله‌ای است که نباید به آن بی‌توجه باشیم؛ زیرا ممکن است به مشکل قلبی ربط داشته باشد. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

به درد قفسه سینه توجه کنید!

درد قفسه سینه از هر نوع را نباید نادیده گرفت. شما همیشه باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی در هنگام درد ممتد و مقطعی در ناحیه‌ قفسه سینه باشید. احتیاط و احساس خطر کردن در این دسته موقعیت‌ها بهتر از بی‌اهمیتی است. وضعیت سلامت خود را یک وضعیت خطرناک و علائم را تهدیدی برای جان خود بدانید که ممکن است به عنوان مثال، سندرم کرونری حاد، آمبولیسم ریوی یا سکته مغزی مشکوک پیش بیاید.

  • انواع درد قفسه سینه

درد مقطعی قفسه سینه شامل سنگینی سینه، تیر کشیدن و سوزش در منطقه قفسه سینه است. در واقع گاهی درد قفسه سینه بسیار شدید می‌شود مانند اسپاسم (گرفتگی عضلات) مری یا آسیب عضلانی اسکلتی که می‌تواند بسیار شدید باشد در حالی که درد قفسه سینه مربوط به قلب، می‌تواند بسیار ظریف باشد.

درد قفسه سینه

  • درد قفسه سینه در زنان

درد قفسه سینه از سوزش سر معده یا سرفه بیش از حد، در زنان و مردان مشابه است. اما با حمله قلبی، زنان ممکن است برخی علائم غافلگیرکننده را تجربه کنند. تجربه زنان با علائمی که مردان تجربه می‌کنند متفاوت است. زنان در هنگام حمله قلبی کمتر دچار درد قفسه سینه می‌شوند و علائم می‌تواند برای بیماران زن ظریف‌تر عمل کند. درد در هنگام سکته در زنان می‌تواند مانند فشار ضعیف یا فقط مشکلی در تنفس باشد. به همین علت بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

  • درد مقطعی قفسه سینه همیشه به قلب مربوط نیست!

دلایل متعددی برای احساس درد در قفسه سینه وجود دارد که گاهی حتی به قلب ربطی ندارد. عضلات، بافت‌های همبند، استخوان‌ها، پوست، ریه‌ها، مری، معده و رگ‌های عصبی زیادی در منطقه قفسه سینه وجود دارد. درد قفسه سینه که مربوط به قلب نیست به عنوان درد ارجاعی شناخته می‌شود؛ یعنی درد را در یک مکان احساس می‌کنید، اما منبع درد در منطقه دیگری است. علل غیر قلبی در درد قفسه سینه بسیار شایع‌تر از علل قلبی است؛ اما مشکل این است که چنین علائمی هم نیاز به یک ارزیابی کیفی و زمینه‌ای دارد تا بررسی شود و بفهمیم محتمل‌ترین علت چیست. به همین دلیل، فرض نکنید که درد قفسه سینه جدی نیست فقط به این دلیل که ممکن است قلب را درگیر نکند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب “علایم اولیه سرطان معده“ را در مجله سلامتی مطالعه کنید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۲۶ ب٫ظ

  4. علی

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۵:۴۴ ب٫ظ

    عالی متشکرم

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۲۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۳۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  8. مسعود

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

      کاربر گرامی و فرهیخته مجله دلتا، از اینکه با ما همراهید سپاس گزاریم و برایتان یک دنیا شادی و سلامتی را از خدای مهربان آرزو می کنیم.

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…