ویتامین‌هایی که ضد سرطان است!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در مناطقی از جهان که سطح سلنیوم خاک بالا است، مرگ و میر کمتری ناشی از سرطان ریه، سینه، روده بزرگ، تخمدان، گردن رحم، مثانه، لوزالمعده و سرطان مری گزارش شده است.
ویتامین های ضد سرطان

هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی‌تواند ریسک ابتلا به سرطان را کاهش دهد ولی ترکیب مناسبی از مواد غذایی گوناگون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند این خطر را تا حد زیادی کاهش دهد و سلامت بدن را تضمین کند. با مطلب « ویتامین های ضد سرطان » مجله اینترنتی دلتا همراه ما باشید.

ویتامین های ضد سرطان

سلنیوم: از آن‌جا که بدن نیاز کمی به این ماده معدنی دارد، انجمن سرطان آمریکا توصیه کرده است که با یک رژیم غذایی سالم و همراه با مقدار زیادی میوه و سبزیجات می‌توان این میزان سلنیوم را به دست آورد. آجیل، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار، گوشت و مرغ، نیز حاوی سلنیوم است.

امگا ۳: خانم‌هایی که دو بار در هفته ماهی‌های چرب مصرف می‌کنند کمتر دچار ابتلا به سرطان آندومتر می‌شوند. با این حال روغن ماهی فواید دیگری هم دارد از جمله این که منجر به جلوگیری از بیماری قلبی یا سکته مغزی می‌شود ضمن این که با کاهش خطر ابتلا به افسردگی نیز ارتباط دارد.

بتاکاروتن: بتاکاروتن نوعی آنتی ‌اکسیدان مرتبط با ویتامین‎ A ‎است که در میوه‌‌ها و سبزیجات به رنگ نارنجی وجود دارد. هویج، طالبی، کدوحلوایی، زردآلو و انبه و همچنین سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج و کلم منابع غنی بتاکاروتن است، که می‌تواند موجب کاهش خطر بروز‎ سرطان ‎‏‌شود.

ویتامین D: کسانی که سطوح بالای ویتامین D را دریافت می‌کنند، در معرض خطر کمتری از ابتلا به سرطان سینه، تخمدان، کلیه، روده، پانکراس، پروستات و سرطان‌های دیگر هستند. بیش از ۹۰ درصد از ویتامین D از راه نور خورشید سنتز می‌شود.

کورکومین: کورکومین، ماده فعال بیولوژیک زردچوبه، علاوه بر اثرات آنتی ‌اکسیدانی و ضد التهابی، اثرات ضد سرطانی و ویژگی‌های ممانعت از ایجاد سرطان را هم دارد.

ویتامین های گروه B: ویتامین‌های گروه B از جمله اسید فولیک یا همان ویتامین B9، می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش دهد. افرادی که اسید فولیک بیشتری دریافت می‌کنند، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان کبد کمتر است.

آنتی اکسیدان‌ها: افرادی که مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها مانند چای سبز می‌نوشند و از سیگار اجتناب می‌کنند، کمتر در معرض خطر سرطان مری هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب “علایم اولیه سرطان معده“ را در مجله سلامتی مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  4. 567

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

    سلام مرسی ممنون از شما

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    مرسی ممنون از شما

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۱۰ ق٫ظ

    مفید و پر محتوا بود.ممنون Ghasem

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۴۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…