۴ عامل سرطان را بشناسید!

۱۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کم‌ترین میزان تحرک مانند پیاده‌روی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. همچنین انجام روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت سبک موجب کاهش ۳۰ درصدی خطر ابتلا به سرطان می‌شود.
عامل سرطان

سرطان بر اثر رشد کنترل‌نشده سلول‌ها شکل می‌گیرد. در این مطلب چهار عامل سرطان که در سال ۲۰۲۰ میلادی شناسایی شدند، به اختصار معرفی می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

مصرف آسپیرین توسط سالمندان

پیش از این، مصرف آسپرین به عنوان دارویی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان در سنین پیری توصیه می‌شد، اما انستیتیوی ملی سرطان آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرد که بر اساس یک تحقیق گسترده، این دارو موجب افزایش ۲۰ درصدی خطر ابتلای سالمندان بالای ۷۰ سال به سرطان پیشرفته و افزایش ۳۰ درصدی خطر مرگ آن‌ها در اثر این بیماری می‌شود.

رنگ موها عامل سرطان

در سال ۲۰۲۰ میلادی مشخص شد استفاده از رنگ موهای دائمی می‌تواند موجب بروز نوعی اختلال هورمونی در زنان شود که باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه، تخمدان و سلول پایه‌ای می‌شود. با وجود این محققان نتوانستند بین رنگ‌موهای موقت و افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط معناداری بیابند.

مصرف داروی کاهش وزن (Belviq) عامل سرطان است

در سال ۲۰۲۰ میلادی، سازمان غذا و داروی آمریکا این داروی محبوب را تحت آزمایش ایمنی قرار داد و مشخص شد مصرف این دارو با افزایش خطر ابتلا به سرطان، ارتباط دارد. شرکت تولید کننده این دارو در ماه فوریه به طور داوطلبانه اقدام به جمع‌آوری دارو از بازار کرد.

البته این شرکت در وبسایت اختصاصی داروی خود اعلام کرد که نتایج آزمایش را به گونه‌ای متفاوت با سازمان غذا و دارو تفسیر کرده و معتقد است، فواید این دارو بسیار بیشتر از مضرات آن‌ است. این دارو به کشورهای مختلف نیز صادر شده بود.

نشستن بیش از اندازه

محققان با آزمایش روی هشت هزار داوطلب در سال ۲۰۲۰ میلادی دریافتند افرادی که کم‌ترین میزان تحرک را دارند، بیش از سایرین در معرض ابتلا به انواع سرطان در طول یک دوره پنج ساله هستند. در این تحقیقات از ردگیرهای فعالیت استفاده شد تا وضعیت سلامت جسمانی داوطلبان در طول دوره تحقیقات به طور دقیق سنجیده شود. در نتیجه مشخص شد، افرادی که مدت زمان زیادی را در وضعیت نشسته به سر می‌برند؛ در معرض بالاترین خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

عامل سرطان نشستن

نشستن طولانی مدت و بی‌تحرکی از ۱۴ طریق مختلف از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت، بیماری‌های کلیوی، افسردگی و خودکشی، بیماری مزمن انسدادی ریه، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های کبد، زخم معده و سایر بیماری‌های گوارشی، پارکینسون، آلزایمر، اختلالات عصبی و اختلالات اسکلتی عضلانی، می‌تواند در افزایش احتمال مرگ زودرس نقش داشته باشد.

علاوه بر این بر اساس سایر تحقیقات، نشستن طولانی با افزایش تری گلیسیرید، قند و فشار خون و همچنین مقاومت در برابر انسولین ارتباط دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب «۵ نشانه بارز سرطان کلیه!»  مجله سلامتی دلتا را دنبال کنید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۰۶ ب٫ظ

    اوکی بود

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۴۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۳۴ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۴۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    بسیارآموزنده بود.

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۰۱ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…