مغز چطور هنگام خواب دیدن بدن را فلج می‌کند؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اخیرا محققان نورون‌هایی را در مغز یافتند که اختلال‌های مربوط به خواب را به هم پیوند می‌دهد و به درمان آن‌ کمک می‌کند.
حمله خواب

هنگامی‌که می‌دیدیم هومر سیمپسون (شخصیتی کارتونی در سریال سیمپسون‌ها) هنگام رانندگی یا در حالی که در کلیسا بود و حتی هنگامی که با راکتور هسته‌ای کار می‌کرد، به خواب می‌رفت، برایمان خنده دار بود اما در واقعیت حمله خواب از بیماری‌های جدی مرتبط با خواب است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این اختلال‌ها می‌خوانید.

بیماری حمله خواب

اخیرا محققان نورون‌هایی را در مغز یافتند که هر سه اختلال را به هم پیوند می‌دهد و می‌تواند هدفی برای توسعه درمان‌های مناسب برای این اختلالات باشد.

حرکت تند چشم در خواب

حرکت تند چشم در خواب هنگامی که ما رویا می‌بینیم رخ می‌دهد. چشمان ما پی در پی حرکت می‌کنند اما بدن ما بی‌حرکت است. این حالت که مانند فلج تقریبی عضلات هنگام رویا دیدن است. حرکت تند چشم در خواب، آتونیا نامیده می‌شود. عضلات به جای اینکه در هنگام حرکت تند چشم در خواب بی حرکت باشند، به اطراف حرکت می‌کنند و اغلب به حدی حرکت‌شان زیاد می‌شود که فرد بلند می‌شود یا از خواب می‌پرد و فریاد می‌زند.

محققان تلاش کردند نورون‌های مغز را که به طور معمول از این نوع رفتارها در هنگام حرکت تند چشم در خواب جلوگیری می‌کنند را پیدا کنند. هنگامی که محققان بخش ورود به این سلول‌های عصبی را مسدود کردند، موش‌ها در هنگام خواب شروع به حرکت کردند و این حالت دقیقا در فردی که اختلال رفتاری حرکت تند چشم در خواب دارد رخ می‌دهد.

حمله‌های خواب در ساعات بیداری

حمله‌های خواب در ساعات بیداری را حمله خواب یا کاتاپلکسی می‌گویند. کاتاپلکسی یک بیماری مرتبط با خواب است که در آن افراد به طور ناگهانی ماهیچه‌ای را از دست می‌دهند و گویی می‌افتند. اگرچه آن‌ها بیدار هستند، اما عضلات آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که گویی در حالت خواب هستند.

پیشنهاد مطالعه:  مطلب گران‌ترین ورزش‌های جهان! را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۲۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…