کویری گمشده در دل طبیعت آذربایجان

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر تبریز یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای ایران است که عجایب زیادی را درون خود جای داده است. شاید اکثر ما تصور کنیم کویرها تنها در بخش مرکزی ایران و در آب و هوای گرم و خشک واقع شده باشند. اما این باور غلطی است!
کویر قوم تپه

دقیقاً در قلب طبیعت سرسبز تبریز شاهد قرارگیری یکی از زیباترین کویرهای ایران هستیم. نام این کویر، کویر قوم تپه است. وجود کویر، آن هم در آب و هوایی کوهستانی، یکی از عجیب‌ترین جاذبه شهر تبریز است. اگر علاقه‌مندید تا بیشتر در مورد این کویر زیبا که یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز محسوب می‌شود بدانید، با ما در مجله دلتا همراه باشید.

کویر قوم تپه کجاست؟

این کویر در آذربایجان شرقی و در شمال شرقی تبریز قرار دارد. برای رفتن به این جاذبه گردشگری باید از مسیر تبریز به صوفیان حرکت کنید. پس از گذر از پل راه آهن، روستای قوم تپه را مشاهده می‌کنید. در چند کیلومتری این روستا، کویری در دل طبیعت واقع شده است.

قوم تپه در لغت به معنای تپه شنی است. با وجود کوهستانی بودن تبریز، این کویر دارای آب و هوایی گرم است. به گونه‌ای که باور آن سخت است این کویر در دل کوهستان واقع شده باشد.

کویر قوم تپه در دل طبیعت تبریز

پیدایش کویر در دل طبیعت

این کویر در سالیان دور جزوی از حاشیه دریاچه ارومیه بوده است. بر اثر حرکت باد و خاک در آن منطقه شاهد پیدایش کویر و نمک‌زاری در نزدیکی آن هستیم.

در سراسر این کویر، تپه‌های ماسه‌ای کوچک و جذابی پدید آمده که به زیبایی‌های این کویر می افزاید. وزش بادها در این منطقه سبب تغییر شکل این تپه‌ها می‌شود و تصویری بسیار دیدنی پدید می‌آورد.

بهترین زمان بازدید از این کویر

این کویر در تمام فصول سال زیباست. با وجود این، بهترین زمان بازدید از این کویر در فصل بهار و زمستان است. زیبایی‌های این کویر با وجود شترهایی که در اطراف کویر قرار دارند، دوچندان شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی تبریز،مطلب “روستای لیقوان تبریز؛ پایتخت پنیر ایران” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۶ ب٫ظ

  2. مشهدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

    عالی من تبریزیم ولی تا حالا نمیدونستم ونرفتهام

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۶ ب٫ظ

    چقد جااالب!

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۵۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۳۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۱۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…