دریاچه سرخ سنگال، یک لیوان شیک توت فرنگی! (+ویدیو)

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همواره در طبیعت پدیده‌هایی هستند که موجب تعجب انسان می‌شوند. یکی از همین پدیده‌ها دریاچه‌ قرمز رنگ سنگال است.
دریاچه‌ رتبا

علت شهرت دریاچه‌ رتبا ، به رنگ جالب آن باز‌می‌گردد. بسته به زمان‌های مختلف در طول شبانه‌روز این دریاچه تغییر رنگ می‌دهد و از طیف‌های رنگی بنفش روشن تا سرخابی را به خود می‌بیند. با مجله دلتا همراه باشید تا با این پدیده زیبا آشنا شوید.

دریاچه‌ رتبا (Lake Retba) یا دریاچه‌ سرخ در ۱۵ کیلومتری شمال شرق پایتخت کشور سنگال، شهر «داکار» (Dakar)، واقع شده است. رنگ غیرمعمول این دریاچه به سبب باکتری‌های بی‌شمار و غیرمضر ساکن آن است. این تغییر رنگ در زمان‌های گرم سال بیشتر قابل رویت است و این دریاچه را به یکی از جاذبه های توریستی جهان تبدیل کرده است. طبق گفته‌های دانشمندان دانشگاه بریتانیا، این رنگ توت‌فرنگی‌مانند توسط باکتری‌های نمک‌دوست آن ایجاد می‌شود. آن‌ها با تولید رنگ‌دانه‌های قرمز و مخصوصی برای دریافت انرژی از تابش خورشید، رنگی صورتی را در آب پدیدار می‌کنند.

دریاچه‌ رتبا در سنگالاین دریاچه که در حدود ۳ کیلومتر مربع وسعت دارد، از دهه‌ ۷۰ قرن بیستم توسط محلی‌ها برای استخراج نمک مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. محلی‌ها برای جلوگیری از سوختگی ناشی از تابش آفتاب، ابتدا روغن به خود می‌مالند و سپس برای استخراج نمک وارد دریاچه می‌شوند.

سنگ نمک‌های این دریاچه پس از استخراج در کناره‌ ساحل آن گذاشته می‌شود تا پس از آن مورد استفاده قرار گیرد. این نما، چشم‌اندازی جالب را از دو رنگ نمک و دریاچه در کنار هم رقم می‌زند. دریاچه‌هایی مانند دریاچه‌ رتبا ممکن است به دلیل برخورداری از حجم زیادی از نمک، مشکلاتی را برای ساکنین حومه‌ خود ایجاد کنند. میزان نمک این دریاچه ۴۰٪ برآورد شده است.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با دریاچه های جذاب، مطلب “دریاچه ارواح مازندران؛ جذاب و حیرت‌انگیز” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۶ ب٫ظ

    فیلم زیبایی بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…