طراحی دکوراسیون خانه کوچک

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دقت داشته باشید که اگر چیدمان خانه‌های کوچک به درستی صورت نگیرد، فضا کوچک‌تر از اندازه واقعی به نظر خواهد رسید.
دکوراسیون خانه کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک در دنیای امروز که اغلب افراد به زندگی در آپارتمان گرایش پیدا کرده‌اند؛ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. مجله اینترنتی دلتا در ادامه ترفندهای بسیار کاربردی را برای دکوراسیون مناسب خانه کوچک معرفی می‌کند.

دکوراسیون مناسب خانه کوچک

با رعایت نکات مهم در طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک آپارتمانی، علاوه بر نظم بخشیدن به محیط زندگی، می‌توان فضا را بزرگ‌تر نشان داد. برخی از این نکات عبارتند از:

رنگ‌ها را با دقت انتخاب کنید

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین فاکتور در طراحی دکوراسیون داخلی است؛ که در انتخاب آن‌ها علاوه بر در نظر گرفتن تاثیرات روانشناسی، باید ابعاد محیط و خانه را مد نظر قرار داد. در دکوراسیون خانه کوچک باید توجه کنید که تا حد امکان از رنگ‌های خنثی و با تنوع رنگی کم استفاده کنید. استفاده از وسایل رنگارنگ محیط‌های کوچک را آشفته و کوچک‌تر نشان می‌دهد.

تاثیر نور در دکوراسیون منزل کوچک

نوع نورپردازی در اتاق و سایر بخش‌های خانه‌های کوچک اگر هوشمندانه صورت گرفته باشد می‌تواند تاثیر مثبتی بر بزرگ‌تر به نظر رسیدن محیط داشته باشد. اگر منزل کوچک آپارتمانی‌تان از نور طبیعی خوبی برخوردار نیست، سعی کنید از نورهای مصنوعی استفاده کنید.

مبلمان‌های راحتی به جای استیل

نوع طراحی مبلمان‌های استیل به گونه‌ای است که فضا زیادی اشغال می‌کند، به همین خاطر در منازل با وسعت و متراژ بالا از این سبک مبلمان باید استفاده کرد. به همان اندازه که مبلمان استیل فضاهای بزرگ را زیبا می‌کند، در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک غیرکاربردی است.

دکوراسیون خانه کوچک

آینه نصب کنید

آینه با ابعاد ایده‌آل و تقریبا بزرگ که به صورت عمودی روی دیوار و در مقابل لامپ و سیستم‌های روشنایی نصب می‌شوند، به شدت بر بزرگنمایی فضاهای کوچک تاثیرگذار هستند. از دیگر مزایای استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل کوچک می‌توان به تقویت نورپردازی محیط و روشن‌تر شدن آن اشاره کرد.

فرش‌های کوچک برای خانه‌های کوچک

یکی از مهم‌ترین اصول در طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک، انتخاب فرش‌های کوچک‌تر از کف اتاق است. سرامیک و کفپوش‌های مختلف باعث می‌شوند تا ترکیب زیبایی به وجود آید و علاوه بر این، فضا بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات بیشتر، مطلب “از کدام نوع مبل در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۳۹۹ در ۹:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…