ستاره‌ جدید در کهکشان راه‌شیری

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این ستاره‌ها را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد؛ ستاره‌های فراری، ستاره‌های سوپر فراری و ستاره‌های سریع هاله، ستاره‌های فوق پرسرعت که سریع‌ترین ستاره‌های کهکشان ما است.
ستاره جدید در کهکشان راه شیری

ستاره‌شناسان با استفاده از «تلسکوپ طیف‌سنج LAMOST» و «ماهواره‌ی گایا» توانسته‌اند ۵۹۱ ستاره‌ پُرسرعت جدید را در هاله‌ کهکشان راه‌شیری کشف کنند. با مطلب ستاره جدید در کهکشان راه شیری همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

ستاره‌ جدید در راه شیری

پروفسور «یوجون لو» از رصدخانه‌ ملی چین می‌گوید: «ستاره‌های پرسرعت در کهکشان راه ‌شیری نادر هستند و به کمک آن‌ها می‌توان اطلاعات فضایی جالبی به‌دست آورد. در این مطالعه ما ۵۹۱ ستاره پرسرعت جدید را کشف کرده‌ایم که با احتساب آن‌ها تعداد کل این نوع ستاره‌ها، به ۱۰۰۰ عدد رسیده است.»

یکی از مطالب جالب دانستنی درباره ستاره شناسی است. ۴۳ ستاره از ستاره‌های پرسرعت جدید ارتباط خود با کهکشان راه ‌شیری را از دست داده‌اند و احتمال فرار آن‌ها از کهکشان، بالای ۵۰ درصد است. ۱۴ درصد از ستاره‌های کشف شده غنی از فلزات و غول‌پیکر است.

ستاره جدید در کهکشان راه شیری سرعت

ستاره شناسان می‌گویند: «دو مجموعه داده‌ عظیمی که ما داشتیم، این فرصت بی‌نظیر را در اختیار ما گذاشت تا ستاره‌های جدیدی کشف کنیم. ما برای بررسی منشاء ستاره‌ها، مدارات آن‌ها را در زمان‌های گذشته مورد بررسی قرار دادیم. دریافتیم که ۱۵ درصد از ستاره‌های کشف شده از مرکز کهکشان به هاله‌ آن آمده‌اند و منشاء ۳۰ درصد از آن‌ها خارج از کهکشان راه‌ شیری است و ۵۰ درصد از آن‌ها در دیسک کهکشان راه‌ شیری تشکیل شده‌اند.»

ستاره‌هایی که فلزات کمتری درون خود دارند، به احتمال زیاد در نتیجه‌ واپاشی کهکشان‌های کوتوله ایجاد شده‌اند. این کشفیات نشان داده است که با استفاده از داده‌های جدیدتر در آینده، می‌توانیم ستاره جدید در کهکشان راه شیری کشف کنیم و به این ترتیب، اسرار کشف نشده کهکشان راه ‌شیری را کشف کنیم.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب «عبور یک سیارک از نزدیکی زمین در اولین روز سال ۱۴۰۰»  مجله دانستنی دلتا را دنبال کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…