در عرض ۳ ماه خود را به مریخ برسانید!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نیروی هسته‌ای می‌تواند روند عملیات ماموریت‌های آینده در اعماق فضا را که طی آن انسان به مریخ و دیگر سیارات خواهد رفت، تسهیل کند.
رسیدن به مریخ در 3 ماه

شرکت خودروسازی بریتانیایی رولز رویس و سازمان فضایی بریتانیا به‌منظور توسعه موتور فضاپیمای مبتنی بر انرژی هسته‌ای همکاری خود را آغاز کرده‌اند و مدعی هستند می‌توانند انسان را ظرف سه ماه به مریخ برسانند. با مطلب رسیدن به مریخ در ۳ ماه همراه مجله دلتا باشید.

رسیدن به مریخ در ۳ ماه

رولزرویس شرکت خودروسازی انگلیسی که در زمینه مهندسی، طراحی، تولید، تکنولوژی توزیع خودروهای لوکس فعالیت می‌کند با سازمان فضایی بریتانیا برای توسعه موتورهای فضاپیما مبتنی بر انرژی هسته‌ای (nuclear-powered) یک همکاری غیرمنتظره را شروع کرده است.

در این همکاری آن‌ها تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا پتانسیل انرژی هسته‌ای را بعنوان منبع انرژی برای استفاده در سفرهای آینده در اعماق فضا بررسی کنند.

در صورت موفقیت، یک فضاپیما هسته‌ای می‌تواند زمان سفر به مریخ را به سه تا چهار ماه کاهش دهد که این زمان تقریبا نیمی از زمان ممکن رسیدن به مریخ، که در حال حاضر با استفاده از موتورهای شیمیایی انجام می‌شود خواهد بود.

علاوه بر این، کاهش زمان سفر به این معنا است که فضانوردان حاضر در فضاپیما در طول پرواز در معرض تابش کم‌تری قرار دارند و انسان در طول سفرهای آینده به مریخ یا سیارات دیگر ایمن‌تر خواهد بود.

رولزرویس و سازمان فضایی بریتانیا پیش‌بینی می‌کنند که این نوع موتور می‌تواند دو برابر کارآمدتر از موتورهای شیمیایی باشد که در حال حاضر برای تامین انرژی موشک استفاده می‌شود و زمان سفر را نیز به نصف کاهش می‌دهد.

توضیحات ناسا

ناسا توضیح داد، تابش فضایی ممکن است فضانوردان را در معرض خطر قابل توجهی برای ابتلا به بیماری‌های مربوط به پرتو قرار دهد و خطر ابتلا به سرطان، اثرات منفی بر روی سیستم عصبی مرکزی و بیماری‌های تخریب کننده عصب را افزایش دهد.

ایده موتور فضاپیما با انرژی هسته‌ای کار جدیدی نیست. ناسا در سال ۱۹۶۱ برنامه‌ای را برای توسعه یک موتور با انرژی هسته‌ای راه اندازی کرد اما این برنامه در سال ۱۹۷۲ به دلیل کاهش بودجه فضایی خاتمه یافت. اکنون با گذشت بیش از ۴۵ سال ناسا بار دیگر روی سیستم پیش رانش گرمایی هسته‌ای(NTP) کار می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب آیا زندگی در سیاره زهره امکان‌پذیر است؟ را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…