ویروس کرونا هیچ‌وقت نابود نمی‌شود!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واکسن می‌تواند باعث دستیابی به ایمنی جمعی شود باید منتظر بمانیم و ببینیم تا پایان ۲۰۲۱ چندین کشور می‌توانند ایمنی جمعی را تجربه کنند.
کرونا نابود نمی شود

نزدیک به دو سال از ورود کرونا به زندگی بشر می‌گذرد و این ویروس تا به امروز بیش از ۲۰۰ میلیون نفر را آلوده و ۵ میلیون نفر را هم به کام مرگ کشانده است. در حالی که انتظار داریم واکسن ما را از دست کووید-۱۹ راحت کند، به تازگی مدیرعامل یکی از سازندگان واکسن یعنی مدرنا پیش‌بینی کرده با کرونا برای همیشه زندگی خواهیم کرد. با مطلب  کرونا نابود نمی شود با مجله دلتا همراه باشید.

کرونا نابود نمی شود!

در گذشته سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دکتر «آنتونی فاوچی»، رئیس «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی» آمریکا به این موضوع اشاره کرده بودند که ویروس کرونا بطور کامل از بین نمی‌رود و این موضوع به میزان کارایی واکسن‌ها ارتباطی ندارد. حالا مدیرعامل مدرنا، «استفان بانسل» هم این پیش‌بینی را تکرار کرده و گفته جهان باید برای همیشه با کووید-۱۹ زندگی کند.

بانسل در کنفرانس خدمات درمانی «جی‌.پی. مورگان» گفته: «کووید-۱۹ از بین نمی‌رود و به باور ما باید با این ویروس برای همیشه زندگی کنیم.»

واکسن کرونا مدرنا و فایزر کارایی بالایی دارد و واکسن مدرنا حداقل تا یک سال از افراد در برابر کرونا محافظت می‌کند. این کمپانی به پژوهش‌های خود ادامه می‌دهد تا برای نسل بعدی واکسن‌ها، پروتکل توسعه دهد.

در حالی که چنین پیش‌بینی ترسناک به نظر می‌رسد، اما بسیاری انتظار دارند ویروس کرونا در آینده شبیه بیماری مانند سرماخوردگی شود. کووید-۱۹ احتمالا در آینده مانند امروز کشنده نخواهد بود و شاید مانند آنفولانزا مجبور شویم برای مراقبت از خود، سالانه واکسن جدید دریافت کنیم، البته اجباری برای اینکار وجود ندارد.

کووید19

پژوهشگران تکنولوژی دانشگاه ایالتی پنسلیوانیا در مقاله‌ای به این موضوع اشاره کرده‌اند: «تحلیل داده‌های ایمونولوژیک و اپیدمیولوژیک درباره ویروس کرونا نشان می‌دهد که توانایی بدن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کاهش پیدا می‌کند، اما مصونیت برای کاهش شدت بیماری برای بلند مدت باقی می‌ماند. مدل ما شامل مواردی مانند مصونیت، شدت کنونی بیماری و طبیعت کرونا می‌شود و نشان می‌دهد زمانی که کووید-۱۹ به یک بیماری بومی تبدیل شود و اکثر افراد در دوران کودکی به آن مبتلا شوند، خطر آن بیشتر از سرماخوردگی نخواهد بود.»

درباره تاثیر دقیق کووید-۱۹ روی کودکان و همچنین میزان ماندگاری مصونیت در بدن آن‌ها اطلاع کامل و جامعی وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب درمان سردرد با سوراخ کردن جمجمه! را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ب٫ظ

    واییییی چه بد فکر میکردیم سال دیگه ازش راحت میشیم پس مثل یه سند ازدواج افتاده پست سرمون 😁😁

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۱ ب٫ظ

    میدونستم🙂💔

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۵۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۱۰ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۵۵ ب٫ظ

    سلام مطالب بسیار عالی است

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…