دریاچه ارواح مازندران؛ جذاب و حیرت‌انگیز

۱۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر بشنوید در نقطه‌ای در ایران زمین، در سرسبزترین و حیرت‌برانگیزترین استان شمالی این سرزمین، دریاچه‌ای در حال حیات است که تمام اهالی این خاک و بوم، آن را با نام دریاچه ارواح می‌شناسند چه احساسی خواهید یافت؟
دریاچه ارواح

در استان سرسبز و سرشار از زیبایی مازندران، در یکی از اسرار آمیزترین مناطق شهرستان نوشهر، جایی که سکوت فرمان‌روایی می‌کند در میان حلقه‌ای از درختان تنومند و بلندقامت، دریاچه‌ای آبی، زلال و بکر به نام دریاچه ارواح با صندوقچه‌ای بزرگ که قفل‌هایی قدیمی از آن محافظت می‌کند و افسانه‌هایی کهن را در دل خود جای داده، پنهان شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با این دریاچه شگفت‌انگیز آشنا شوید.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی، این دریاچه در ناحیه ممرز یا ملاکلا واقع شده است و اگر در نقشه به دنبالش بگردید آن را با همین نام پیدا خواهید کرد. اما اگر در افسانه‌ها و بر سر زبان‌ها در جستجوی رد و نشانی از این مکان باشید نام دریاچه ارواح را خواهید شنید.

دریاچه ارواح مازندران

چرا این دریاچه را با نام دریاچه ارواح می‌شناسند؟

این دریاچه شگرف، پناهگاه تعداد قابل توجهی از درختان مرده است. بدون شک تمام موجودات زنده روزی مرگ را تجربه خواهند کرد. درخت‌ها موجوداتی زنده هستند چون رشد می‌کنند گرچه که از حرکت بی‌بهره باشند. بنابراین درخت‌ها نیز مرگ را تجربه خواهند کرد اگر چه به شکلی دیگر.

پس از مرگ درختان از آن‌ها در عالم هستی تنه‌هایی باقی می‌ماند که گاه ممکن است در میان دریاچه‌ای قرار داشته باشند.

این تنه‌ها، که قدری از آن از سطح آب دریاچه بیرون زده است بیشتر شبیه ریشه‌های درختان هستند و شاید در نگاه اول این تصور را در ذهن ایجاد کنند که درختانی به صورت برعکس قرار گرفته‌اند.

دریاچه ارواح آبی زلال و شفاف دارد و همین شفافیت منحصر به فرد سبب شده است که آب در این مکان درست مثل آینه رفتار کند و بر رمز و راز این دریاچه بیش از پیش اضافه کند و تبدیل به یکی از زیباترین جاذبه های توریستی مازندران شود.

دریاچه ارواح نوشهر

همچنین دریاچه ممرز یا ملا کلا، همان طور که اشاره شد؛ در حلقه‌ای از درختان بلندقامت و سر به فلک کشیده با تنه‌هایی قطور و سن و سالی به قدر قرن‌ها با شاخ و برگ‌هایی در هم فرورفته قرار گرفته است.

جنگلی سبز و سرشار از شگفتی که اتفاقاً دسترسی به آن برای ما آدم‌ها کار آسانی بشمار نمی‌رود و به همین دلیل رفت و آمد کمتری در آن به چشم می‌خورد.

در واقع، تنه‌های درختان مرده، سکوت و شکوه جنگل و آبی زلال و شفاف؛ هر سه در کنار هم قرار گرفته‌اند و تصویری اسرارآمیز و وهم‌آلود ایجاد کرده‌اند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های توریستی ایران، مطلب اینجا بهشت گمشده‌ جنوب ایران است! را مطالعه کنید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۴۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۳۹۹ در ۷:۲۵ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۹ ب٫ظ

    واقعاحیلی عالی

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۵:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…