فضاپیمای “اوریون” آماده پرواز به ماه است!

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طبق اعلام ناسا، فضاپیمای "اوریون" بالاخره برای پرواز به کره ماه آماده شده است.
فضاپیمای اوریون

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، فضاپیمای “اوریون”(Orion) ساخته شرکت “لاکهید مارتین”(Lockheed Martin) یک قدم ملموس برای بازگشت انسان به ماه برداشته است. با مطلب فضاپیمای اوریون همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

اوریون آماده پرواز به ماه

طبق اعلام ناسا، این غول هوافضایی، مونتاژ و آزمایش سفینه “اوریون” را به پایان رسانده و آن را آماده انجام ماموریت آزمایشی “آرتمیس‌آی”(Artemis I) در سال ۲۰۲۱ کرده و آن را به ناسا منتقل کرده است.

اکنون فقط کارهای آماده سازی نهایی مانده است که شامل بارگیری سوخت، یکپارچه سازی سیستم هشدار و لغو پرتاب و نصب سفینه روی موشک “SLS” ناسا است.

ماموریت “آرتمیس I” یک ماموریت بدون سرنشین خواهد بود. فضاپیمای اوریون طی این ماموریت به دور ماه خواهد چرخید ​​تا به تایید سیستم‌های خود و همچنین موشک “SLS” و تیم‌های زمینی پیش از انجام ماموریت “آرتمیس II” کمک کند، ماموریتی که اولین ماموریت سرنشین‌دار با همراهی فضانوردان ناسا خواهد بود. البته فضانوردان تا انجام ماموریت “آرتمیس III” قدم به سطح ماه نخواهند گذاشت.

اوریون یک لحظه مهم تاریخی

یکی از مطالب جالب دانستنی درباره فضاپیماها است. اگرچه آماده شدن “اوریون” یک لحظه مهم تاریخی است، اما هنوز سوالات و ابهاماتی در مورد آینده برنامه “آرتمیس” وجود دارد. به عنوان مثال، آخرین بودجه اختصاص یافته از سوی کنگره به برنامه “آرتمیس” برای فرود دوباره در ماه در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است و به احتمال زیاد دولت با توجه به بحران بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد آمریکا، ناشی از شیوع این بیماری برنامه را در اولویت قرار نخواهد داد. بنابراین ماموریت “آرتمیسI” احتمالا پیش خواهد رفت، اما نباید تعجب کرد اگر “اوریون” بعد از آن تا مدتی بدون استفاده بماند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب «شناسایی دو نوع جدید از ویروس کرونا در آمریکا»  مجله دانستنی دلتا را دنبال کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…