سرنوشت مبهم مسکن‎مهر

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مسکن‎مهر از پروژه‌هایی است که بدون برنامه‌ریزی در کشورکلید خورد و اکنون با تغییر سیاست‌ها، بسیاری از مردم را به جای اینکه خانه‎دار کند، درگیر مشکلاتی بسیار کرده است.

به گزارش مجله دلتا، پروژه مسکن مهر در اواخر دهه هشتاد ، و به منظور خانه‎دار شدن قشر‎های کم‎درآمد، آغاز شد. خانه‎هایی که قرار بود، رویای دور خانه‎دار شدن، بخشی از دهک‌های کم‎درآمد جامعه را تحقق بخشد.اما با تغییر دولت و سیاست‌ها، اعلام شدکه ادامه این پروژه و توسعه آن در اولویت برنامه‎ها  قرار ندارد و صرفا” پروژه‎های نیمه‎کاره آماده و تحویل متقاضیان خواهد شد. وعده‎ای که با گذشت نزدیک به یک دهه در برخی مناطق هنوز عملی نشده است.

سرنوشت مبهم مسکن‎مهر

این پروژه دارای نواقص زیادی است که توجه به آن به عنوان یک نمونه تحقیقاتی باید در اولویت کار کارشناسان قرارگیرد تا اگر بعد از این قرار شد چنین طرح‎هایی در حوزه مسکن اجرا شود، با تغییر سیاست‌ها، مردم دچار مشکلات عدیده نشوند.

خانه ای روی آب

بر اساس این طرح دولت قصد داشت با واگذاری رایگان زمین‎ها، صرفا” هزینه ساخت و ساز را از متقاضیان دریافت کند. اما در نهایت زمین‎ها به‎صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار و بودجه ساخت مسکن مهر هم با کسری رو به رو شد.

بر اساس آمار تا سال ۹۶ حدود ۲ میلیون واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده و این در حالی است که هنوز درصد بالایی از واحدها در شرایطی نامعلوم قرار دارند.

در برخی از استان‎های کشور هنوز هم سایت‎های ثبت‎نام فعالند و در حالی از متقاضیان نام نویسی می‌کنند که سرنوشت واحدهای قبلی هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…