چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از آینه در دکوراسیون، یکی از مواردی است که در سبک‌های مختلف و با اهداف مختلف از تالارهای آینه‌کاری کاخ‌های قدیمی گرفته تا طراحی‌های مدرن با آینه دکوراتیو، رایج بوده است.
آینه کاری در دکوراسیون

طراحی دکوراسیون در هر دوره‌ای از تاریخ، سبک‌ها و روش‌های خاصی داشته است. در هر سبک از وسایل و المان‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود اما استفاده از برخی عناصر در دوره‌های مختلف رواج داشته است. آینه کاری در دکوراسیون خانه تاثیر به‌سزایی روی فضای شما دارد. در این مطلب از مجله دلتا به کاربرد آینه و کارهایی که می‌توان با کمک آینه دیواری انجام داد، می‌پردازیم.

توانایی آینه در پنهان کردن و پوشش دهی

ممکن است در خانه خود کمدها یا اتاق‌های کوچک شبیه انبار، داشته باشید که بخواهید آن‌ها را از نظر پنهان کنید. در این حالت استفاده از آینه بهترین راهکار است. می‌توانید در کمدها یا اتاق مورد نظر را با آینه کاری بپوشانید و آن را پنهان کنید. به این ترتیب هم فضای خانه بزرگ‌تر و پرنورتر به‌نظر می‌رسد و هم نظم بیشتری پیدا می‌کند.

آینه کاری در دکوراسیون

آینه‌کاری در دکوراسیون می‌تواند سقفی بلند بسازد

آینه‌کاری دیوار و سقف از قدیم رواج داشته است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، در راستای افزایش ارتفاع و به صورت کلی ابعاد اتاق استفاده می‌شده است. اگر از تالارهای آینه قصرهای قدیمی بازدید کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که تکثیر نور و تصویر در قطعات کوچک آینه‌کاری، به اتاق ابعادی بزرگ و روشن همراه با حسی از رمز و راز می‌بخشد.

آینه کاری در دکوراسیون

آینه فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد

از مهم‌ترین کاربردهای جالب آینه در دکوراسیون خانه بخصوص خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، بزرگ نشان دادن محیط است. آینه به شرطی که در جای مناسب نصب شود، ذهن بیننده را فریب می‌دهد و حس وسعت فضا را به او منتقل می‌کند. آینه‌های قدی بزرگ، این کار را به نحو بهتری انجام می‌دهند.

آینه کاری در دکوراسیون

آینه کاری در دکوراسیون و افزایش نور فضا

کاربرد جالب دیگر آینه کاری در دکوراسیون قرار دادن آینه قدی بزرگ میان دو پنجره است که باعث ایجاد حس امتداد فضا و فریب خوردن ذهن بیننده شود. در این حالت احساس می‌کنیم اتاق نور بیشتری دارد و روشن‌تر است.

روشنایی خانه

روش دیگر قرار دادن آینه در قسمتی است که نور لامپ‌ها را بازتاب دهد. می‌توانید آینه دیواری را پشت آباژور یا دیگر چراغ‌های دکوراتیو نصب کنید یا آن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که نور لامپ‌های سقف را بازتاب دهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای پذیرایی خانه هستید، مطلب چگونه اتاق پذیرایی را چیدمان کنیم؟ را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۳۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۳۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…