بیت کوین چگونه قانونی می‌شود؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیت کوین، معروف‌ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتالی است.
بیت کوین

بیت‌کوین یک رمز ارز در نظام پرداخت جهانی با کارکرد‌های مشابه پول بی‌پشتوانه است؛ ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز شناخته می‌شود، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه، همتابه‌همتا است و تراکنش‌های مربوط به آن مستقیما و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی موضوع بیت کوین قانونی می‌پردازیم.

بیت کوین قانونی

افرادی که از وزارت صمت مجوز استخراج بیت کوین را داشته باشند می‌توانند به شرکت‌های برق منطقه‌ای یا توزیع نیروی برق مراجعه و این نهاد‌ها در کوتاه‌ترین زمان شرایط را فراهم می‌کنند. شرکت توانیر شرایط تامین برق را به همه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق ابلاغ کرده است و آن‌ها موظف هستند خدمات لازم را انجام دهند. مجوز استفاده از بیت کوین، ارائه پروانه بهره‌برداری از سازمان صمت است.

( برای مشاوره حقوقی می‌توانید از طریق بخش پرسش و پاسخ حقوقی مجله دلتا با ما در ارتباط باشید.)

بیت کوین

مشترک بعد از اینکه پروانه بهره‌برداری را دریافت کرد، می‌تواند به امور مشترکین مراجعه کند. امور مشترکین به آن‌ها تخصیص تعرفه بیت کوین را با نرخی که از توانیر مشخص شده می‌دهد. قبلا جواز تاسیس از سازمان صنعت و معدن مورد تایید بود ولی در حال حاضر فقط پروانه بهره‌برداری از سازمان صنعت و معدن قابل قبول است. مشترکینی در حال استفاده از بیت کوین هستند، تقریبا هر ۱۰ روز یک‌بار یا ماهی یک‌بار مصارف و وصولی‌های‌‍شان چک می‌شود. اصولا ماینر برای مشترکین صنعتی استفاده می‌شود زیرا تعرفه صنعت ارزان‌تر است و قدرت بالایی هم دارد؛ بنابراین بیشترین رصد بر مشترکین صنعتی و مشترکین صنعتی عادی انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطلب اگر اینترنتی سرمان کلاه رفت چه کنیم؟ را در مجله حقوقی دلتا مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. احمد

    ۲۸ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

    سلام دورود فراوان خدمت شما سروران گرامی ممنون از این که مطالب ارزنده ای برای ما فراهم میکنید

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۵:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …