چگونه می‎توان اوراق تسهیلات مسکن خرید؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چگونه می توان اوراق تسهیلات مسکن خرید؟

تصور کنید برای خرید خانه در موقعیتی مناسب قرار گرفته‎اید و  به وام مسکن نیاز دارید و نمی‌توانید تا زمان پرداخت وام بر اساس سپرده تان در بانک صبر کنید و باید خیلی زود این پول را فراهم کنید.

به گزارش مجله دلتا، در این مطلب با چگونگی استفاده از “اوراق تسهیلات  مسکن” برای خرید خانه آشنا می‌شوید .

چگونه می توان اوراق تسهیلات مسکن خرید؟

چگونه اوراق تسهیلات  مسکن بخریم؟

 دو روش معمول برای خرید این اوراق وجود دارد و آن هم مراجعه به بانک و یا خرید اینترنتی است. برای خرید از بانک، تمام شعبه‎های بانک مسکن این اوراق را دارند و از طریق اینترنتی هم می‌توانید، اوراق را که در عرف بازار به آن “تسه” می گویند از فرابورس بخرید و با خرید هر برگ تا سقف ۵۰۰ هزار تومان وام بگیرید.

تاریخ انقضای اوراق تسهیلات  

هر برگ تاریخ انقضا دارد و به طور معمول دو ساله منتشر می‌شوند. قیمت خرید اوراق در هر ماه نسبت به ماه قبل متفاوت است و لازم است در هنگام خرید به این تاریخ‎ها توجه کنید، چون بعد از پایان انقضای اوراق ، از بانک ها وامی دریافت نخواهید کرد.

خرید اوراق تسهیلات مسکن

قیمت خرید اوراق

بازار مسکن نشان می‎دهد که قیمت اوراق مسکن چگونه است. وقتی بازار خوب باشد و معاملات مسکن رونق داشته باشد، طبیعی است که قیمت اوراق هم افزایش می‎یابد و وقتی که رکود بر بازار حاکم شود، قیمت اوراق هم کاهش خواهد یافت. قیمت اوراق بسیار نوسان دارد و ممکن است در یک روز هم متفاوت باشد. همچنین تاریخ اوراق جدید وقدیمی تاثیری ندارد، بلکه ممکن است اوراق قدیمی تر از اوراق جدید کمی هم گران‌تر باشند.

با برنامه بانک، خود را هماهنگ کنید

در هر حال باید با بانک هماهنگ باشید تا بین زمان خرید اوراق تا دریافت وام، اوراق تسهیلات مسکن را که خریده‎اید، باطل نشود. به هر روی این روش می تواند در تامین بخشی از هزینه لازم  برای خرید خانه ،شما را یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…