آلودگی هوا باعث پیری زودرس می‌شود

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
پوست دارای سیستم آنتی اکسیدان است تا در برابر آلاینده‌ها مقاومت کند اما تنش‌های اکسیدان که در اثر آلودگی هوا رخ می‌دهد پوست را مستعد التهاب می‌کند.
عوارض پوستی آلودگی هوا

پوست در برابر عوامل آسیب رسان محیطی به نوعی سد دفاعی بدن است. هنگامی که مولکول‌های آسیب‌زا رسوب می‌کند این سد دفاعی مغشوش می‌شود و نمی‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. بنابراین شخص دچار اگزما و انواع آلرژی و حساسیت‌های تماسی می‌شود. برای مقابله با عوارض پوستی آلودگی هوا با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

راه‌های کاهش اثرات آلودگی هوا روی پوست

آلاینده‌ها از دو روش رسوب مستقیم روی پوست و از راه گردش خون وارد بدن شده و به پوست و مو آسیب می‌زند. برای کاهش عوارض پوستی آلودگی هوا موارد زیر را رعایت کنید:

شست و شو پوست، دو بار در روز

در بخش نگهداری از پوست، حتما روزی دو بار سطح پوست شسته شود چرا که مواد آرایشی که مصرف می‌شود محیطی برای جمع شدن ذرات ریز آلاینده‌ها و دوده فراهم می‌کند.

پیری زودرس

کمپرس با چای سبز و مصرف ضدآفتاب ضروری است

برای سلامت پوست، چای سبز دم کنید و با یک پنبه مرتبا روی چشم، بینی و اطراف لب بمالید.

مصرف خوراکی‌های حاوی آنتی اکسیدان

با مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می‌توان از پوست و مو در برابر آلاینده‌ها محافظت کرد؛ مصرف میوه‌هایی مانند انار، خرمالو، انواع مرکبات و همچنین نوشیدن آب فراوان و آبلیمو توصیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: در مجله گردشگری دلتا، مطلب “در فصل آلودگی هوا کجا سفر کنیم؟” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…