روندای اسپانیا، شهری در لبه پرتگاه

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر تا کنون فکر می‌کردید که ونیز نامعمول‌ترین شهر ساخته شده در جهان است باید بگوییم اشتباه می‌کردید. اگر ونیز روی آب ساخته شده ، شهری به نام روندا در اسپانیا وجود دارد که بنای آن در آسمان‌ها شکل گرفته است.
شهر روندا

در  استان مالاگا، شهری به نام روندا وجود دارد که در قله کوهستان و ارتفاع ۷۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است. عملا ساکنین این شهر در یک پرتگاه مرتفع زندگی ‌می‌کنند اما این شهر حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با یکی از عجیب‌ترین شهرهای جهان آشنا کنیم.

این شهر نخستین بار در قرن یک میلادی توسط ژولیوس سزار به نام «آسینیپو» نام‌گذاری شد. اما در قرن هشتم، زمانی که ارتش مورها (مسلمانان کنونی ساکن شمال آفریقا که ریشه عرب و بربر دارند) به این ناحیه یورش بردند نام آن را به ازن رند اوندا یا همان روندا تغییر دادند. نامی که تاکنون نیز روی آن باقی مانده است. در حال حاضر، تنها چیزی که از آسینیپو باقی مانده، خرابه‌هایی است که در ۲۰ کیلومتری شهر روندا وجود دارند.

شهر روندا در استان مالاگا

روندا تلفیقی از فرهنگ مورهای آفریقایی و رومیان اروپایی

همانطور که اشاره شد یکی از جالب‌ترین نکات این شهر، ارتفاع بسیار زیادی است که نسبت به سطح دریا دارد. اما شهر روندا دارای ویژگی‌های حیرت انگیز دیگری هم هست که یکی از آن‌ها تلفیق فرهنگ رومی است و باعث شده این شهر تبدیل به یکی از مقاصد محبوب جهانگردی شود. اگر روزی از این شهر توریستی دیدن کنید می‌توانید شاهد حمام‌های عمومی باشید که در قرن ۱۳ میلادی به سبک عربی ساخته شده‌اند و از سوی دیگر رینگ‌های گاوبازی که قدمت ساخت آن به ۱۷۷۹ باز می‌گردد. در همین راستا بهتر است بدانید که نخستین و قدیمی‌ترین رینگ گاوبازی در جهان نیز در شهر روندا واقع شده است.

این رینگ Plaza de Toros  نام دارد و طول قطر آن به حدود ۶۶ متر می‌رسد. این بنای تاریخی شباهت بسیاری با کولوسئوم در رم نیز دارد.

رینگ گاوبازی در شهر روندا

مهم ترین بنای شهر آسمانی روندا؛ پوئنتو نئوو

پوئنتو نوئوو پلی به قدمت ۲۲۷ سال است که ساختن آن ۴۲ سال زمان برده است. پس از فتح روندا به دست مورها، آن‌ها خواهان مسیری بودند که شهر قدیمی خود را به ال مرسادیو، بخشی از شهر روندا وصل کند که در نهایت به ساخت این پل زیبا و دیدنی ختم شد.

پل پوئنتو نئوو در شهر روندا

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری مطلب رویایی‌ترین هتل‌ها برای خوابیدن زیر سقف آسمان را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۰:۴۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۰۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۷:۲۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  7. محمد

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

  8. حسین کلانتر

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۱:۵۱ ب٫ظ

    سلام با سپاس تشکرازدست اندرکاران مجله دلتاکه مقامات راببهوده هدرنمیرود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…