فرمول غذایی برای سفید کردن دندان‌ها

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اسید لاکتیک موجود در شیر ممکن است به روشن شدن مینای دندان‌ کمک کند. همچنین اسید لاکتیک تولید بزاق را تحریک می‌کند که می‌تواند به پاکسازی باکتری‌های مسبب پوسیدگی دندان کمک کند. 
سفید کردن دندان ها

محصولات سفید کننده دندان بسیاری در بازار وجود دارد. می‌توانید از بین خمیر دندان‌ها، پودرها، نوارها یا ژل‌های سفیدکننده یکی را انتخاب کنید. اما این گزینه‌ها می‌توانند گران یا حاوی مواد شیمیایی باشد، که ممکن است سلامت دندان‌ها و لثه‌ها را از بین ببرند. با مطلب سفید کردن دندان ها همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

مواد غذایی برای سفید کردن دندان ها

  • هندوانه

بافت فیبری هندوانه دندان‌ها را سایش داده که به از بین رفتن لکه‌ها کمک می‌کند. البته شواهد علمی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارند.

  • توت فرنگی

حاوی اسید مالیک است. این اسید خاصیت سفید کنندگی دارد که ممکن است به روشن شدن دندان‌های لکه‌دار کمک کند. اسید مالیک می‌تواند تولید بزاق را در افرادی که خشکی دهان دارند افزایش دهد. بزاق با پاکسازی غذا و بقایای دیگر در برابر پوسیدگی دندان که یک دلیل اصلی تغییر رنگ دندان است، محافظت می‌کند.

سفید کردن دندان ها توت فرنگی

  • پاپایا

پاپایا همانند آناناس حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک است. این آنزیم در پاپایا به نام پاپئین شناخته می‌شود. پاپئین نیز پروتئین را تجزیه می کند که به تخریب لایه پلیکل کمک می‌کند. این به کاهش لکه‌ها و محافظت در برابر تشکیل پلاک کمک می‌کند.

سفید کردن دندان ها با مواد غذایی چقدر زمان می‌برد؟

این که سفید کردن دندان‌ها با این مواد غذایی چقدر زمان می‌برد، مشخص نیست. هیچ پژوهشی درباره چهارچوب زمانی مورد انتظار در این زمینه انجام نشده است. اما در مقایسه با محصولات تجاری، روش‌های طبیعی به طور معمول به مدت زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیاز دارند. همچنین، این به رنگ اصلی دندان‌های شما بستگی دارد. اگر دندان‌های شما به طور قابل توجهی لکه‌دار شده باشد، مشاهده نتایج احتمالا زمان بیشتری طول خواهد کشید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه «عوارض خوردن غذای چرب!» مجله سلامتی دلتا را دنبال کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۲:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۹:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…