تحریم‎ها، مسکن را گران نمی‌کند

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است: قیمت مسکن الان نیز بالاتر از توان خرید مردم است، بنابراین بازار مسکن با آغاز تحریم های جدید آمریکا، تغییرات زیادی نخواهد کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، مصطفی قلی خسروی در مجمع هم‌اندیشی اتحادیه مشاوران املاک گفت: بهترین فرصت سرمایه گذاری در دوران تحریم، بخش مسکن است و این مساله به ماندگاری و مطمئن بودن این حوزه بازمی‌گردد.

تحریم‎ها، مسکن را گران نمی‌کند

مردم به جای طلا و ارز، خانه بخرند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه خرید و فروش و اجاره مسکن در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است، گفت: البته در فصل سرما هرسال شاهد افت معاملات مسکن هستیم و قبول ندارم که بازار در حالت رکود قرار دارد. اما درواقع ،با نوعی کسادی بازار رو به رو هستیم که فکر می‌کنم مردم با ورود به سرمایه‎گذاری در بخش مسکن به جای طلا و ارز، کسادی بازار را برطرف خواهند کرد.

دریافت کد‎رهگیری مهم است

مصطفی قلی خسروی درباره اهمیت کد‎رهگیری اظهار کرد: کد‎رهگیری امنیت معاملات را بالا می‌برد و در این مورد باید سایردستگاه‌ها  با ما همکاری کنند. سه موضوع در این باره اهمیت دارد. اطلاعات ملک همچون پلاک ثبتی، پایان کار شهرداری و بدهی مالیاتی باید در اختیار دفاتر مشاوران املاک قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مشاوران املاک باید آن قدر در میان مردم اعتبار داشته باشند که بتوانند اعتماد ساکنان محله خود را جلب کنند. متاسفانه تخلفات در شرکت‌های ثبتی روی می‌دهد اما دفاتر املاک را مقصر جلوه می‌دهند. به همین منظور قوانین اجتماعی ما باید قوی‌تر شود.

مصطفی قلی خسروی با اشاره به حوزه فعال املاک‎و‎مستغلات اظهار کرد: ریل استیت (Real State) در دنیا فعال است و دولت‌ها اختیاراتی را به دست‎اندرکاران حوزه املاک‎ومستغلات می‌دهند. ما نیز در ایران نیاز داریم تا از تجارب سازندگان و واسطه‌های ملکی استفاده کنیم. در این باره باید اتاق‌های فکر تشکیل دهیم و بحث ریل استیت را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

یک نظر

  1. حامد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۷ در ۶:۵۶ ب٫ظ

    ممنون از مجله دلتا بابت مجله مفید ملکی ، ولی تا الان تحریم ها باعث شده خیلی گرون بشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…