پیام رسان سیگنال، جایگزین جدید واتس‌اپ

۱۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاربران اپلیکیشن پیام رسان سیگنال این روزها شاهد ورود شمار زیادی از دوستانشان به این اپلیکیشن هستند که برای پیام‌ها رمزگذاری شده و ساختار مستقل به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی شناخته شده است.
امنیت پیام رسان سیگنال
اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ که متعلق به شرکت فیس بوک است و مانند سیگنال از فناوری رمزگذاری سر تا سر استفاده می‌کند، اخیرا اطلاعیه‌ای در خصوص تغییر شرایط استفاده از سرویس و اشتراک گذاری داده‌ها منتشر کرده و برای کاربرانش روشن ساخته که داده آن‌ها را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهد. این مسئله باعث شده کاربران در جست و جوی برنامه ارتباطی مطمئن دیگری باشند. در این بین، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و ثروتمندترین مرد جهان در توییتی نوشت: از سیگنال استفاده کنید. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی دلتا درباره پیام رسان سیگنال بخوانید.

پیام رسان سیگنال و واتس اپ

پیام رسان سیگنال چیست؟

پیام رسان سیگنال یک برنامه پیام رسان متنی و مکالمات صوتی است که روی حریم خصوصی متمرکز بوده و در تلفن‌های هوشمند اپل، اندروید و در دسکتاپ قابل دسترسی است. برای پیوستن به آن تنها کافی است یک شماره تلفن داشته باشید. می‌توانید به دوستان‌تان پیام دهید یا با آن‌ها مکالمه صوتی و تصویری تک به تک یا گروهی داشته باشید و مانند اپلیکیشن‌های دیگر از واکنش‌های ایموجی یا استیکرها استفاده کنید.

آیا سیگنال، اپلیکیشن مطمئنی است؟

ارتباطات در سیگنال رمزگذاری شده هستند یعنی تنها افراد حاضر در مکالمه می‌توانند محتوای آن را ببینند و خود سیگنال هم نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. حتی استیکرها هم رمزنگاری خاصی دارند. پیام رسان سیگنال تکنولوژی پروتکل رمزگذاری ایجاد کرده که سایر شرکت‌ها از جمله واتس‌اپ و اسکایپ از آن استفاده می کنند و استاندارد طلایی حریم خصوصی است.

حریم خصوصی در سیگنال

امنیت پیام رسان سیگنال

حریم خصوصی در سیگنال فراتر از این حقیقت است که پیام‌های کاربران رمزگذاری می‌شود. می‌توانید پیام‌هایتان را طوری تنظیم کنید که پس از یک مدت زمان مشخص خود به خود حذف شوند. به‌علاوه سیگنال هیچ اطلاعاتی از کاربران جمع‌آوری نمی‌کند. تنها اطلاعاتی که سیگنال از کاربرانش دریافت می‌کند، شماره تلفن آن‌هاست.

در این مورد هم سیگنال به دنبال راهی است تا به رمزگذاری سرورهای تماس، دریافت این اطلاعات را هم حذف کند. به این ترتیب حتی اگر ماموران قانون بخواهند سیگنال را وادار کنند اطلاعات کاربران را در اختیار آن‌ها قرار دهد، این شرکت می تواند صادقانه اعلام کند که هیچ اطلاعاتی برای اشتراک گذاری ندارد. بخشی از علت عدم جمع آوری اطلاعات این است که سیگنال یک سازمان غیرانتفاعی بوده و یک شرکت در جست و جوی سودآوری نیست. این اپلیکیشن هیچ تبلیغاتی ندارد و بنابراین انگیزه ای برای ردگیری کاربرانش ندارد.

سیگنال در برابر واتس‌اپ

هر دو اپلیکیشن سیگنال و واتس‌اپ از رمزگذاری سر تا سر استفاده می کنند یعنی محتوای پیام‌هایی که ارسال می‌کنید و تماس‌هایی که دارید خصوصی می‌ماند. اما فیسبوک اطلاعات زیاد دیگری را در قالب آمار استفاده می‌کند. سیگنال مانند واتس‌اپ قابلیت‌های خصوصی سازی جذاب مانند صفحه زمینه را ندارد اما در زمینه حریم خصوصی، نظیر ندارد. سیگنال محتوا را اداره نمی‌کند اما گروه‌ها را به هزار نفر محدود کرده و برخلاف برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام، به ارتباطات بین افراد بیشتر از فعالیت گروه‌های غریبه اهمیت می دهد. البته قابل ذکر است که دستور حذف پیامرسان سیگنال از فروشگاه‌های آنلاین ایران اجرایی شده است و این پیام‌رسان برای ایران در دسترس نیست.

پیشنهاد مطالعه: در بخش ویدیوی مجله دلتا «شکارهای دیدنی پلنگ» را ببینید.

۱۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

  2. بانو

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۲۴ ب٫ظ

    درود بر شما من چون برادرم از این دنیا رفته و باز گشت می‌گفت جا خیلی خیلی خیلی خوبی بود ودوست نداشته که برگرد ولی چند سال بعد به رحمت خدا رفت

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۲۳ ب٫ظ

    خدایا‌یعنی‌چه؟وارد‌نشده‌فیتلرش‌کردین؟

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۱۷ ب٫ظ

    چرا فیلتر کردن آخه

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۵:۴۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۳:۵۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱:۲۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  11. حسن

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

    خوب

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

  13. کاظم

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    مبدع سیگنال همان خالق واتساپ است که در ابتدا همین ادعاها را داشت ولی در مقابل مشتی دلار همه را به فیس بوک فروخت پس گول سیگنال رو نخورید

    پاسخ

  14. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۶:۱۳ ب٫ظ

  16. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۳۹۹ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  17. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۲:۴۶ ب٫ظ

  18. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۹:۴۰ ق٫ظ

    نیومده فیلتر شد

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۱:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…