زمان طلایی در سکته مغزی

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد میزان سکته مغزی به دلیل بالا بودن استرس در کشور ما زیاد است و روزانه ٤٠٠ نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند. 
علائم سکته مغزی

در حال حاضر، اگر کسی با اورژانس تماس بگیرد و علایم سکته مغزی را گزارش دهد، بیمار مستقیم به بخش سی‌تی‌اسکن مغز فرستاده و از آنجا به بخش ٧٢۴ (در حال حاضر در تهران هفت مرکز ٧٢۴ فعال است است. معنا و مفهوم آن این است که هفت روز هفته در ٢۴ ساعت در خدمت مردم برای کاهش سکته‌های مغزی است.) منتقل می‌شود تا زمان برای بیمار از بین نرود و پزشکان بتوانند رسیدگی لازم را انجام دهند و او را از عوارض این مشکل دور کنند. با مجله دلتا همراه باشید.

زمان، نکته طلایی در سکته‌ مغزی

با وجود خطرناک بودن این بیماری، تشخیص به‌موقع آن بسیار اهمیت دارد. پزشکان می‌گویند اگر در چهار ساعت اولیه سکته، بیمار سریع به مراکز درمانی منتقل شود عوارض آن از فرد دور شده و سلامت خود را باز‌ می‌یابد.

باید علایم را بدانید

وقتی سه علامت هم‌زمان یا به تنهایی در فرد دیده شود باید به وقوع سکته مغزی در او شک کرد. کلمه Fast را همیشه در ذهن داشته باشید.

سکته مغزی

F حرف اول کلمه Face به معنای صورت است. در صورتی که علایم کج‌شدگی را در صورت فرد مشاهده کردید باید به وقوع سکته مغزی شک کنید. حرف A در این کلمه به حرکت دست و پا اشاره دارد و اول کلمه Arms است؛ اگر متوجه شدید در حرکات دست و پای فرد تغییری به وجود آمده است باید زنگ سکته مغزی برای شما به صدا درآید. اما S در این کلمه به معنای Speak است و به این معناست که اگر فرد در تکلم به یک‌باره دچار مشکل شد و نتوانست درست صحبت کند باید او را به بیمارستان منتقل کنید.

اگر این کار را انجام ندهید قطعا پشیمانی به بار خواهد آورد، زیرا ممکن است در چنین شرایطی فرد دچار سکته مغزی شود و هر چه زمان بگذرد شانس کمتری برای زنده ماندن داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تاثیر موسیقی در بهبود حافظه پس از سکته» را در مجله سلامتی دلتا مطالعه کنید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

  5. حسین ضیاالدینی

    ۱ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

    مطلب بسیار مفید است اما ناقص ارائه دادن مطلب ما را سر در گم می کند

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۴۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۳۷ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۳۹۹ در ۴:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…