آیا خانه،گران‎تر می‎شود؟

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با آغاز تحریم ها نباید منتظر کاهش قیمت مسکن بود. دبیر کانون انبوه‎سازان با بیان این مطلب، یکی از راه‌های متعادل شدن بازار مسکن را تولید سالانه ۹۰۰هزار خانه دانست.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین، فرشید پورحاجت با اشاره به دلایل رکود بازار مسکن در ماه‌های گذشته گفت: با ایجاد نوسان های بازار طلا و ارز، سرمایه‌های خرد و کلانی که همیشه جذب بازار مسکن می‌شدند به سوی این بازارها رفتند.از آنجا که  مسکن کالایی گران است و نقدینگی بسیاری نیاز دارد، با گران‌تر شدن مصالح اولیه توان خرید مردم هم کمتر شد.

آیا خانه،گران‎تر می‎شود؟

او افزود: به همین دلیل بازار مسکن امسال، برغم اینکه شرایط خوبی نداشت و انتظار می‌رفت با کاهش معاملات قیمت‌ها افزایش نیابد، اما متاسفانه همچنان افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم.

پورحاجت تاکید کرد: از آنجا که رشد قیمت مسکن با افزایش توان خرید مردم متناسب نبوده بازار دچار رکود شده ‌، در واقع نمی‎شود گفت در بازار متقاضی وجود ندارد، متقاضی هست اما توان خرید را ندارد.

وی با اشاره به این که مسکن ظرفیت آن را دارد که گران‌تر شود ، افزود: مصالح ساختمانی همچنان گران‌تر خواهند شد و بنابراین باید منتظر افزایش قیمت مسکن باشیم .

 دبیر کانون انبوه‎سازان تصریح کرد : کاهش قیمت مسکن دور از انتظار است مگر اینکه اتفاق تازه‎ای در سطح اقتصادکلان روی دهد که با وجود تحریم‌های پیش‌رو کمی بعید به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…