مسمومیت بر اثر آلودگی هوا

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آلودگی هوا تهدیدی جدی برای سلامتی است که باعث افزایش احتمال بروز عوارضی نظیر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مزمن تنفسی، سرطان و کم‌هوشی می‌شود.  
مسمومیت در آلودگی هوا

گیجی، خستگی، سردرد، سوزش چشم، بینی و بی‌حوصلگی از علائم مسمومیت در آلودگی هوا است. افراد در صورت بروز تنگی نفس شدید، گیجی یا خستگی شدید باید هرچه سریع‌تر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی و اورژانس مراجعه کنند تا اقدامات درمانی لازم برای آن‌ها انجام شود. با مجله دلتا همراه باشید.

اقشار آسیب‌پذیر در برابر آلودگی هوا

کودکان زیر ۶ سال، سالمندان بالای ۶۵ سال و مبتلایان به بیماری‌های مزمن (قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی) اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند.

افزایش ذرات معلق در زمان آلودگی هوا، امکان انتقال عفونت‌های تنفسی را افزایش می‌دهد. رعایت بهداشت، شستن مکرر دست‌ها، استفاده از دستمال موقع عطسه و سرفه و خوردن مایعات کافی از جمله راهکارهایی است که در این زمینه موثر است.

راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا

اجتناب از سفرهای غیرضروری در طول روز و ساعات پرترافیک، استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی، استفاده از ظرفیت سامانه‌های الکترونیکی برای انجام خدمات بانکی و متوقف کردن فعالیت‌هایی که سبب تشدید آلودگی هوا می‌شود، از مهم‌ترین راهکارها برای افزایش سلامت است.

از چه ماسکی استفاده کنیم؟

استفاده نکردن از دخانیات و سیگار، مرطوب نگه داشتن فضای خانه به خصوص مواقعی که از گرم‌کننده‌هایی مانند بخاری گازی، بخاری نفتی یا شومینه استفاده می‌شود، استفاده از ماسک‌های تنفسی مناسب (ماسک‌های تنفسی FFP دو فیلتردار) از دیگر راهکارهای کاهش علائم مسمومیت در آلودگی هوا و مقابله با اثرات زیان‌بار آن در شرایط آلوده است.

آلودگی هوا

غذاهای موثر در دفع سموم آلودگی هوا

باید غذاهایی مصرف کنیم که به مقدار کافی آنتی‌اکسیدان داشته باشد و به سیستم ایمنی ما برای مقابله با این شرایط کمک کنند. مصرف به اندازه آنتی‌اکسیدان ویتامین C می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟» را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۵:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…