موزه‌ای برای سفر در زمان در تهران

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر تهران با توجه به این که پایتخت حکومت چندین سلسله در تاریخ بوده آثار تاریخی و همینطور خانه‌هایی با قدمت بالا را در دل خود جای داده است. در میان کاخ‌ها و موزه‌های شهر تهران موزه زمان یکی از زیباترین و بهترین کاخ‌هایی است که می‌توانید اوقات فراغت خود را در آن بگذرانید.
موزه زمان

در شهر تهران تعداد زیادی موزه و کاخ وجود دارد که هر کدام برای خود از بهترین‌ها هستند. در بین تمام آن‌ها موزه تماشاگه زمان یکی از موزه‌هایی است که با موضوعی خاص، به نام زمان آغاز به فعالیت کرد. موزه زمان حدود ۱۶ سال پیش به عنوان اولین موزه ساعت ایران در خیابان زعفرانیه تهران تاسیس شد. با مجله دلتا همراه باشید.

معماری و تزیین این موزه بسیار جالب است و برای کسانی که به دنبال جاذبه های توریستی آرام در تهرانِ پر سر و صدا هستند این مکان بسیار مناسب است. در این موزه، کافه بسیار مشهوری وجود دارد که می‌توانید در میان درختان و صدای پرندگان چای میل کنید. البته باید بدانید که صبحانه‌های کافه‌ای که در موزه زمان وجود دارد باعث نامدار کردن آن شده است پس اگر اهل خوردن صبحانه‌های بی‌نظیر هستید این کافه برایتان می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی به شمار بیاید.

موزه زمان زعفرانیه

درباره ساختمان موزه زمان در تهران

قدمت این ساختمان به دوره قاجاریه باز می‌گردد و متعلق به دوره حکومت ناصرالدین شاه قاجار است. این ساختمان خانه حسین خداداد بازرگان، صنعتگر و کارآفرین ایرانی است و از وقوع انقلاب اسلامی تاکنون در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد. ساختمان موزه ۷۰۰ متر زیربنا دارد و در محوطه‌ای زیبا به مساحت ۶۰۰ هزار مترمربع قرار گرفته است.

ساختمان موزه زمان در تهران یا همان خانه حسین خداداد دارای قدمتی بیش از ۸۰ سال است و در زمان قاجاریه ساخته شده است. باغی که این ساختمان در آن قرار دارد از اراضی باغ فردوس بود که در اختیار معیرالممالک داماد ناصرالدین شاه نیز قرار داشته اما پس از مرگ وی پسرش صاحب آن شد و با توجه به این که علاقه‌ای به باغ نداشت درختان آن را یک به یک قطع کرد و در کوره‌های تهران از آن به عنوان هیزم استفاده کرد.

حدود سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۴۷ حسین خداداد این ملک را خرید و در آن زمان ساختمان داخل باغ عمارتی یک طبقه و از خشت و گل بود و اسکلتی چوبی داشت. خداداد دستور داد تا از اسکلت آهنی به جای اسکلت چوبی در ساختمان استفاده شود و این تغییرات حدود ۱۰ سال طول کشید. حسین خداد با مقاوم سازی ساختمان و احداث یک طبقه روی همکف تغییرات قابل توجهی را در این ساختمان پدید آورد و همینطور از بهترین استادان گچ‌بری ایران درخواست کرد تا برای تزیین دیوارهای خانه وی اقداماتی را انجام دهند.
معماری داخلی این خانه ترکیبی از سبک‌های ایرانی و خارجی است و در سردرها و حاشیه‌ها می‌توانید ترکیبی از سبک قاجاریه را مشاهده کنید. این ساختمان در خرداد ۱۳۷۸ با عنوان اولین موزه زمان ایران آغاز به فعالیت نمود.

پیشنهاد مطالعه: “عجیب‌ترین موزه‌های جهان” را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۳۹۹ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۳۹۹ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۸:۲۴ ب٫ظ

    خیلی خوب و جالب بود

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۷:۱۲ ب٫ظ

    تازه وارد شدم هنوز نظری ندارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…