نایبند، ماسوله‌ای سرسبز در دل کویر

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روستای نایبند در طبس قرار دارد. روستایی در دل کویر که وقتی به آن وارد می‌شوید باورتان نمی‌شود، اینجا کویر باشد، کشتزارهای گندم و جو، نخلستان‌های زیبا و باغ ‌های مرکبات جلوه‌ گری زیبایی دارد و مناظری بکر آفریده است.
روستای نایبند

طبس یکی از شهرهای ایران است که دارای جاذبه‌هایی بسیار خاص و دیدنی است. در این شهر شرایط آب و هوایی بیابانی بوده و معادن غنی ذغال سنگ این شهرستان حاکی از وجود جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های بزرگ در گذشته‌های دور در این منطقه است. این معادن، طبس را در ردیف یکی از غنی‌ترین مناطق کشور به لحاظ ثروت ملی قرار داده است. ما در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم درباره روستای نایبند در طبس صحبت کنیم.

روستای نایبند در طبس جز روستاهای پلکانی کشورمان است و عنوان ماسوله کویری را به خود اختصاص داده است. این روستا همچون جزیره‌ای سبز در میان کویر به نظر می‌رسد و جلوه‌ای شگفت انگیز را به عنوان یکی از جاذبه های توریستی ایران زیبا دارد. روستای نایبند در طبس

تفریحات ممکن در روستا

گشت و گذار در روستا: اگر این شهر زیبا در طبس را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردید، در میان کوچه‌های باریک و فشرده‌ای که در این روستا وجود دارد قدم بزنید و خانه‌های محلی را بیشتر بشناسید.

کوهنوردی: کمی که از روستا دورتر شوید می‌توانید در بیابان‌ها به گشت و گذار بپردازید و دل به کوه‌هایی که در انتهای این مسیر وجود دارد بزنید.

تماشای ستاره‌ها در شب: اگر خواستید شب را در این روستا بمانید می‌توانید به تماشای دریایی از ستاره هم بنشینید و عکاسی کنید.

بازدید از غارها: می‌توانید در حین قدم زدن‌هایتان از غارهایی هم که در دل کوه‌های این روستا وجود دارد دیدن کنید که قدمت آن به هزاران سال پیش بر‌می‌گردد.

چشمه‌های آب: وجود چشمه‌های آب سرد و گرم منحصربه‌فرد در نایبند، عامل حیات این روستا است و در نتیجه فعالیت فرآیندهای زمینی ایجاد شده‌اند.

تفریح در روستای نایبند

پیشنهاد مطالعه: “زیبایی‌های استان گیلان در بهار” را در بخش ویدیو مجله دلتا مشاهده کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. پرویزم.ک.

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۰۵ ب٫ظ

    مختصرومفیداماناکافی…

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ق٫ظ

      کاربر گرامی و فرهیخته مجله دلتا، از اینکه با ما همراهید سپاس گزاریم و برایتان یک دنیا شادی و سلامتی را از خدای مهربان آرزو می کنیم.
      حتما مطالب مفصلی را خدمتتان به تدریج ارائه خواهیم کرد.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۰ ب٫ظ

    خیلی جالب وعالی.

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۳۹۹ در ۳:۰۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۶:۳۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۴:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…