در فصل زمستان به تهرانگردی برویم!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چه‌کسی گفته که زمستان فصل خانه‌نشینی است؟ اتفاقا زمستان می‌تواند یکی از بهترین فصول برای گشت و‌گذار باشد، به شرط اینکه جای مناسبی را انتخاب کنیم و البته بی‌خیال جای گرم‌ و نرم خانه شویم. این راهنما شما را به گردشگری زمستانه در تهران دعوت می‌کند.
تهرانگردی در زمستان

اگر فکر می‌کنید که در زمستان هیچ آدم عاقلی برای تفریح و گردش از خانه بیرون نمی‌رود، سخت در اشتباه هستید. اتفاقا زمستان می‌تواند یکی از بهترین فصول برای گشت و‌گذار باشد، به شرط اینکه جای مناسبی را انتخاب کنیم و البته بیخیال جای گرم ‌و نرم خانه شویم. فقط می‌ماند یک مشکل آلودگی هوا در فصل سرما که آن هم می‌توان یا سراغ جاهای خوش آب و هواتر رفت یا اینکه روی روزهایی که خبری از آلودگی هوا نیست حساب کرد. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا برای گشت و گذار در این فصل همراهیتان کنیم.

ری‌گردی؛ مثل دیدار با تاریخ

بدون شک انتخاب مسیر جنوب پایتخت و ری‌گردی یکی از پربار‌ترین برنامه‌های تهرانگردی در زمستان خواهد بود. با یک نصفه روز وقت گذاشتن به سادگی می‌توانید از قدیمی‌ترین آثار تاریخی تهران و شهر ری دیدن کنید. این منطقه که در جنوب شرقی تهران قرار گرفته است، پیشینه بسیار کهنی دارد. قدمت برخی آثار به‌جا مانده در منطقه ۲۰، مانند قلعه گبری و آتشکده ری به دوره ماد‌ها و پیش از اسلام بر می‌گردد. با انتخاب این مسیر می‌توانید به‌طور منسجم و دقیق از این آثار تاریخی دیدن کنید. بازدید از تپه میل از جذاب‌ترین بخش‌های این مسیر به‌حساب می‌آید.

ری گردی، تهرانگردی در زمستان

قدم‌زدن در خیابان ادیان

یک پیشنهاد ویژه برای گردشگری در زمستان، قدم‌زدن در خیابان ادیان است. به‌دلیل وجود مراکز و پایگاه‌های مذهبی متعدد، به خیابان سی‌تیر لقب خیابان ادیان را داده‌اند. موزه ایران باستان در ابتدای این خیابان قرار گرفته و در آن بخش مهمی از آثار و اشیای مربوط به دوره هخامنشیان، ساسانیان، سلوکیان و اشکانیان نگهداری می‌شود. مدرسه فیروز‌بهرام هم از دیگر دیدنی‌های این نقطه از تهران قدیم است. بازدید از موزه آبگینه و سفالینه نیز از برنامه‌های جذاب این مسیر گردشگری است.

خیابان 30 تیر تهرانگردی در زمستان

دعوت به یک مهمانی قجری

در روزگاری نه چندان دور، تنها راه بزرگان و درباریان به میدان ارگ باز بود. کاخ گلستان به‌عنوان دربار چهار پادشاه دوره قاجار در انتهای این میدان قرار دارد. این بنای بزرگ تاریخی در حال حاضر کاربری کاخ موزه پیدا کرده است. پیشنهاد بعدی ما برای تهرانگردی در زمستان بازدید از همین مکان است. البته تهران دو کاخ موزه دیگر به نام‌های نیاوران و سعدآباد هم دارد.

بازدید از کاخ گلستان تهرانگردی در زمستان

پیشنهاد مطالعه: مطلب “بالن سواری را بر فراز آسمان تهران تجربه کنید” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۳۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۳۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…