در زمستان کجا سفر کنیم؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای سفر در زمستان می‌توانید به جزایر جنوبی ایران بروید یا بازدید از خوزستان، طبس، کاشان، چابهار و یزد را در برنامه خود بگنجانید.
سفر در زمستان

با فرارسیدن زمستان، بسیاری از گردشگران از چند روز تعطیلی نهایت استفاده را می‌برند تا سفری به‌یادماندنی را برای خود برنامه‌ریزی کنند. گردشگران برای سفر در زمستان معمولا با بسیاری از شهرها و جاذبه‌های جنوبی کشورمان آشنا نیستند و متعاقبا به فکر سفر به جاهای کمتر شناخته‌شده نمی‌افتند. به همین دلیل در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم تا گوشه‌ای از زیبایی‌های ایران را به شما معرفی کنیم.

جزیره قشم: جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس محسوب می‌شود که در فصل زمستان پذیرای گردشگران زیادی است. این جزیره، جاذبه‌ های توریستی منحصربه‌فردی از دره ستارگان و جزیره ناز گرفته تا تنگه چاهکو، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان و… را در خود جای داده است.

جزیره کیش: این جزیره امکان استراحتی جانانه و دورشدن از دغدغه‌‌های زندگی روزمره را برایتان مهیا می‌کند.

جزیره هرمز: جزیره هرمز نه‌تنها طبیعتی بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارد، بلکه به‌دلیل داشتن آب‌وهوایی معتدل در فصل زمستان، از بهترین مقاصد سفرهای زمستانی به شمار می‌آید.

جزیره هنگام: دسترسی به جزیره هنگام فقط از طریق قایق‌سواری روی خلیج فارس امکان‌پذیر است. این جزیره با فرارسیدن پاییز میزبان دلفین‌ها است که تا اواسط اردیبهشت در این منطقه حضور دارند و جذابیت آن را دوچندان می‌کنند.

سفر در زمستان به جزیره هنگام

خوزستان: اگر هنگام سفر در زمستان گذرتان به شهر شوش افتاد، بازدید از محوطه باستانی شوش، موزه شوش و چغازنبیل را در برنامه خود قرار دهید. در شهر شوشتر به دیدن سازه‌های آبی شوشتر، بند میزان، قلعه سلاسل و پل شادروان بروید. در صورتی که قصد سفر به دزفول را دارید، می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون بافت تاریخی دزفول، روستای پامنار، دریاچه شهیون، دره توبیرون و آبشار شوی دیدن کنید.

بوشهر: اگر راهی شهر بوشهر شدید، در همان ابتدا به بافت قدیم شهر بروید که جذاب‌ترین بخش سفرتان را تشکیل خواهد داد. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی متعدد، کوچه‌های سفیدرنگ و تودرتو، کافه‌های متعدد و جذاب با موسیقی زنده و غذاهای خاص بوشهری، محبوبیت بسیاری برای این منطقه به ارمغان آورده‌اند.

طبس: اگر گذرتان به این شهر افتاد، حتما از باغ سرسبز گلشن در دل بیابان دیدن کنید. کال جنی، سد تاخیر شاه‌ عباسی، برج‌های خشتی هادرباش، روستای ازمیغان، کویر حلوان، کاروانسرای خان طبس با ساختار چهارگوشی در کویر لوت، جاهای دیدنی طبس را تشکیل می‌دهند.

چابهار: در چابهار علاوه بر استفاده از پلاژهای ساحلی می‌توانید به تفریح‌های آبی مشغول شوید. اگر در طول زمستان به این منطقه سفر کردید، از جاذبه‌های طبیعی آن مانند کوه‌های مینیاتوری، تالاب لیپار، پدیده گل‌فشان، ساحل ماسه‌ای، غارهای بان مسیتی تیس و صخره‌های مرجانی لذت ببرید.

سفر در زمستان به چابهار

پیشنهاد مطالعه: “تفریحات زمستانی در استانبول” را در مجله گردشگری دلتا بخوانید.

یک نظر

  1. شهاب

    ۲۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…