اعتیاد شوهر حق طلاق را به زن می‌دهد؟

۳
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مطابق با بند ۲ ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی، قانون‌گذار به زن حق داده است که در صورت شرایطی، با اثبات اعتیاد شوهر از طریق عسر و حرج بتواند حتی با مخالفت مرد، طلاق بگیرد.
طلاق به دلیل اعتیاد

یکی از مواردی که منجر به طلاق می‌شود اعتیاد زوجین است. بسیاری از زنان فکر می‌کنند که با هر نوع اعتیادی می‌توانند حق طلاق را بگیرند و نسبت به اخذ حق طلاق اقدام کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که انجام این کار به راحتی نیست. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی موضوع طلاق به دلیل اعتیاد شوهر می‌پردازیم.

طلاق به دلیل اعتیاد شوهر

بر خلاف این تصور عامه هر نوع اعتیادی منجر به حق طلاق برای زوجه نمی‌شود و برای گرفتن طلاق از طریق اعتیاد باید به گونه‌ای رفتار شود که منجر به بر هم خوردن اساس خانواده یا وارد شدن خلل به زندگی زناشویی شود یعنی اعتیاد به قدری باشد که به هیچ وجه نتوان آن را درمان کرد. در صورتی که پزشک معالج تشخیص دهد که ترک اعتیاد امکان‌پذیر نیست یا مدت زمان زیاد و با سختی طی می‌شود در این زمان حق طلاق به زن داده می‌شود.

(برای مشاوره حقوقی در خصوص طلاق از طریق بخش پرسش و پاسخ حقوقی مجله دلتا با ما در ارتباط باشید.)

در محکمه طلاق حتما باید اعتیاد زوج به اثبات برسد و در صورتی که مواد مخدر مصرفی شامل گیاهی، صنعتی و حتی قرصی که جنبه درمانی ندارد، باشد در آن زمان حق طلاق به زوجه داده می‌شود. زوجه برای احراز اعتیاد باید دادخواستی تنظیم کند و از پزشکی قانونی درخواست نامه مثبت بودن اعتیاد شوهر خود را داشته باشد و پس از دریافت آزمایش مثبت اعتیاد زوج، اقدام به گرفتن طلاق کند. همچنین با شهادت شهود و تحقیقات محلی هم می‌توان اعتیاد را به اثبات رساند و حق طلاق را به زوجه داد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه طرز تهیه کشمش پلو با مرغ، مجله آشپزی دلتا را دنبال کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۱۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۶:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …