محافظت یک ساله واکسن مدرنا از بدن

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت مدرنا اعلام کرده است که واکسن کرونا این شرکت حداقل تا یک سال از بدن در برابر ویروس کووید-19 محافظت می‌کند.
مصونیت واکسن کرونا

کرونا پس از گذشت یک‌سال هنوز بزرگ‌ترین بحران بشر محسوب می‌شود که بیش از ۹۰ میلیون نفر را آلوده کرده و نزدیک به ۲ میلیون نفر را هم به کام مرگ کشانده. شرکت‌ها با واکسن‌های مختلف به جنگ این بیماری رفته‌اند و حالا به نظر می‌رسد مصونیت واکسن کرونا مدرنا در مقابل ویروس کووید-۱۹ حداقل تا یک سال است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره این یافته جدید بخوانید.

مصونیت واکسن کرونا مدرنا

در حالی که تولید چندین نمونه واکسن کرونا بشر را برای بازگشت به زندگی عادی پس از تقریبا یکسال امیدوار کرده بود، سروکله گونه‌های جدید آن در کشورهای مختلف مانند بریتانیا و آفریقای جنوبی پیدا شد و بسیاری نگران عدم کارایی واکسن‌ها برای سلامت مردم شدند. شرکت بیوتک مدرنا که از فناوری جدیدی برای توسعه واکسن استفاده کرده، اطمینان دارد که از همین فناوری می‌توان برای تولید واکسنی جدید استفاده کرد که روی گونه جدید نیز اثر داشته باشد.

واکسن کرونا مدرنا از فناوری «آران‌ای پیام‌رسان» یا «mRNA» استفاده می‌کند. این واکسن که «mRNA-1273» نام دارد، از mRNA مصنوعی برای تقلید سطح ویروس کرونا و آموزش سیستم ایمنی برای شناسایی و خنثی‌سازی آن بهره می‌برد.

مدیرعامل مدرنا، «استفان بانسل» در کنفرانس خدمات درمانی «جی.پی. مورگان» به این موضوع اشاره کرده که مصونیت واکسن کرونا مدرنا حداقل تا یکسال است. این کمپانی همچنین از امکان عرضه ۶۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دوز واکسن در سال ۲۰۲۱ خبر داده و انتظار دارد درآمد مربوط به فروش واکسن‌های آن در سال جاری میلادی به علت قراردادهای دولتی به ۱۱.۷ میلیارد دلار برسد.

استفان بانسل گفته: «تیم از عملکرد خود رضایت دارد و ما حداقل ۶۰۰ میلیون دوز در سال جاری میلادی عرضه خواهیم کرد.»

علاوه بر مدرنا، شرکت فایزر هم از فناوری mRNA در واکسن خود استفاده می‌کند و در چندین کشور موفق به کسب تاییدیه شده و واکسیناسیون با آن شروع شده. فایزر چند روز پیش از اثربخشی واکسن خود در برابر گونه جدید خبر داده بود. با وجود تمام این موارد باید منتظر بمانیم و ببینیم بشر می‌تواند سال ۲۰۲۱ بر کرونا غلبه کند یا این ویروس همچنان ما را به دردسر می‌اندازد و قربانی می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: در مجله دکوراسیون دلتا مطلب «ایده جذاب برای استفاده از فضای بالای کابینت» را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۳۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۳۹۹ در ۷:۱۶ ب٫ظ

    سپاس از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…