میکروب‌های روده هم بر کرونا تاثیرگذارند!

۱
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد نوع میکروب‌های موجود در روده می‌تواند بر خطر ابتلا به کرونا تاثیر بگذارد. 
تاثیر میکروب روده بر کرونا

محققان دانشگاه هنگ کنگ می‌گویند کاهش تعادل میکروب‌های سالم در روده مشخص می‌کند در فرد الگویی از علائم پایدار کووید-۱۹ وجود دارد. باکتری‌های موجود در سیستم گوارش، که میکروبیوم روده خوانده می‌شود، از چند طریق مختلف بر سلامتی تاثیر می‌گذارد. درباره تاثیر میکروب روده بر کرونا در مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

نتایج تحقیقات جدید

در این بررسی، محققان هنگ کنگ به آزمایش روی نمونه‌های به دست آمده از ۱۰۰ بیمار که در دو بیمارستان تحت درمان قرار گرفته بودند پرداختند تا مشخص شود چگونه میکروبیوم روده بر روند بهبودی بیماری کووید-۱۹ و سلامت بیماران تاثیر می‌گذارد.

ترکیب میکروبیوم روده در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در مقایسه با افراد دیگر و بدون توجه به اینکه آیا بیمار دارو دریافت کرده یا خیر، به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

ویروس کرونا

به گفته محققان، بر اساس مطالعه انجام شده روی چندین بیمار که تا ۳۰ روز پس از پاکسازی آن‌ها نیز ادامه داشت، مشخص شد میکروبیوم روده پس از بهبودی نیز تغییرات قابل توجهی دارد.

تاثیر میکروب روده بر کرونا به صورت گونه‌های خاصی از باکتری‌هاست که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تغییر می‌دهد و محققان می‌گویند برخی از بیماران از میکروبیوم روده متعادلی برخوردارند که برای مهار التهاب در بیماران وخیم کرونایی مناسب‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آیا شبکه‌های اجتماعی باعث افسردگی می‌شوند؟» را در مجله دانستنی دلتا مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…